משבר חדש: הסיבה שהשרה תמנו שטה מאיימת להצביע נגד התקציב

במשרד האוצר מסרבים לתקצב את המשך העלייה מאתיופיה - ושרת הקליטה הצהירה שמבחינתה מדובר ב'קו אדום', גם במחיר התפטרות מהממשלה והצבעה נגד התקציב • "לא אתן שימשיכו להתעלל ביוצאי אתיופיה"
אריה ריבקינד
כ"א אב התשפ"א / 30.07.2021 02:11

המשבר הבא בקואליציה? שרת הקליטה פנינה תמנו שטה מכחול לבן מאיימת להצביע ביום ראשון בממשלה נגד תקציב המדינה – בשל עצירת התכנית להעלאת יתרת הזכאים לעלייה מאתיופיה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

על פי ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן ליש עתיד, תקציב המדינה לשנים 2022-23, אמור היה לכלול סעיף שמתקצב את המשך העלייה. אולם – לפי דיווח ב’ישראל היום’, בשיחות בין משרד העלייה והקליטה לפקידי משרד האוצר בימים האחרונים סרבו באוצר להתחייב לקלוט את כל הממתינים לעלייה באתיופיה.

בעוד באוצר מסכימים לממן עלייה שמסתכמת באלף ממתינים בלבד בכל אחת מהשנתיים הקרובות, במשרד הקליטה דורשים העלאה של 4,000 איש בשנתיים הקרובות. זאת משום שבאתיופיה ממתינים כ-7,000 זכאי עליה, שחיים בעוני ובפירוד מבני משפחותיהם, כבר מספר שנים.

על פי ההסכם הקואליציוני יש להשלים את העלאת כל הממתינים בתוך שלוש שנים.

לפי הדיווח, שרת הקליטה אמרה לראש אגף התקציבים כי עמדתו היא “הפקרה של שארית יהודי אתיופיה”. היא ציינה כי באתיופיה מתחוללת מלחמה וכי חלק מהממתינים, בכלל זה ילדים, סובלים מתת-תזונה ושורדים רק בזכות חבילות מזון שמחלקת הסוכנות היהודית.

בעקבות הפיצוץ בשיחות מאיימת תמנו שאטה להפיל את הממשלה.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

בחשבון הטוויטר שלה היא צייצה: “אני לעולם לא אתן שימשיכו להתעלל ביוצאי אתיופיה ולהפקיר אותם בתחתית סדרי העדיפויות של הממשלה. הממתינים עשרות שנים לעלייה מאתיופיה ובני משפחותיהם בארץ סבלו די והותר.

“אתנגד לתקציב שלא יקדם את עלייתם באופן משמעותי, גם במחיר שלא אשב יותר בממשלה ואחזור לכנסת להצביע נגד הפקרתם”.

ח”כ מיכאל ביטון, יו”ר ועדת כלכלה בכנסת – הגיב לה: “הלב שלך במקום הנכון תמיד. יש לך שליחות ברורה בעולם ואת תגשימי אותה”.           .

מאחר ולקואליציה יש 61 ח”כים בלבד, התנגדות של תמנו שאטה תמנע את אישור התקציב, מה שעלול להוביל לפיזור הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות