הקנס לחברות על יעדי המיחזור לא יפחת: ישלמו 48 מיליון ש”ח

הערעור נכשל: קוקה קולה, יפאורה, טמפו, מי עדן שופרסל וחברות נוספות נדרשות לשלם את הקנס על אי עמידה ביעדי איסוף ומיחזור של בקבוקי שתייה גדולים
יוני גרין
כ' אב התשפ"א / 29.07.2021 12:15

השופט ארנון דראל מבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קיבל את עמדת המדינה, דחה את הערעור שהגישו חברות המשקאות הגדולות  – ביניהן החברה המרכזית להפצת משקאות, יפאורה תבורי, טמפו שווק, מי עדן, שופרסל וחברות נוספות – וקבע כי הן ישלמו למדינה 48 מיליון שקלים בגין אי עמידה ביעדי האיסוף והמחזור.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

הממונה על חוק פיקדון מכלי משקה במשרד להגנת הסביבה החליט בשנת 2019 להטיל דרישות תשלום ועיצומים כספיים על יצרנים ויבואנים, בשל אי עמידה ביעדי איסוף ומחזור.

על החלטה זו הגישו היצרנים והיבואנים ערעור לבית משפט השלום בירושלים, שקיבל את הערעור בחלקו וקבע כי היצרנים והיבואנים לא עמדו ביעדי האיסוף והמחזור, אך על המשרד להגנת הסביבה להכיר באופן רטרואקטיבי באיסוף מכלי משקה שבוצע על ידי חברה קבלנית ביחס לשנת 2016.

על פסק דין זה הוגש ערעור מטעם היצרנים והיבואנים אשר טענו, כי עמדו ביעדי האיסוף והמחזור ויש לבטל כליל את דרישות התשלום והעיצומים הכספיים של המשרד להגנת הסביבה, כמו כן הגיש המשרד ערעור שכנגד, באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, בגין ההחלטה להכיר בדיעבד בהתקשרות מלאכותית שבוצעה F2ל ידי חברה קבלנית ביחס לשנת 2016.

השבוע דחה בית המשפט את הערעור של היצרנים והיבואנים וקיבל במלואו את הערעור שכנגד שהגיש המשרד.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

ביהמ”ש קבע בפסק הדין: “הנה כי-כן, בחינתה של החלטתו של המשיב נעשית מנקודת המבט של הביקורת השיפוטית על ההחלטה המנהלית. בית המשפט אינו שם עצמו במקום המשיב, אלא בוחן את תהליך קבלת החלטתו והאם החלטתו מצויה בתוך מתחם הסבירות. בחינה כזו מובילה, כפי שאפרט להלן, למסקנה שלא היה מקום להתערבות בשיקול דעתו של המשיב במכלול ההיבטים שנדונו בהחלטתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות