חיסון? פרופ’ מוטי רביד: ‘הגיע הזמן שנחליט לבד, לא צריך תלות ב־FDA”

פרופ' מוטי רביד תומך במתן מנת חיסון השלישית: "הסיבת שפייזר הסכימה לתת לנו את החיסונים היא משום שאנו מעבדה שממנה אפשר ללמוד" • "נוצר פחד מהחיסון הזה שאני לא יודע למה. ילד בן יומו במדינת ישראל מקבל 6-5 חיסונים בבת אחת ולא קורה לו כלום"
חרדים 10
כ' אב התשפ"א / 29.07.2021 10:57

הקרב על החיסון השלישי: בשל מדדי התחלואה הגבוהים המליצו מומחי משרד הבריאות להמליץ לתת מנת חיסון שלישית למבוגרים בגילי 60 ומעלה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

כמו כן, המומחים דנים באפשרות לתת את מנת הדחף לבעלי מחלות רקע, ולא רק למדוכאי חיסון.

ניסים משעל וגיא פלג שוחחו עם פרופ’ מוטי רביד מאוניברסיטת תל אביב.

“אנחנו עוסקים במגפה וכל היסוס שלנו עולה בתחלואה, בתמותה וחולים קשים”, אמר פרופ’ רביד. “אם היינו מחסנים יותר מהר היינו נראים יותר טוב. אנחנו לא צריכים להיות בתלות ב־FDA, הגיע הזמן שנחליט בעצמנו. אנחנו מעצמה מבחינת בריאות, אנחנו גם מעצמה מבחינת קורונה. אנחנו המדינה היחידה בעולם שיש לה מערך מחשוב מלא, שכל נתון קיים ואפשר לעשות אנליזה מהירה ואמינה – ועושים את זה – של הנתונים.

“אחת הסיבות למה חברת פייזר כל-כך מיהרה לתת לנו את החיסונים, היא שאנחנו מעבדה שממנה אפשר ללמוד הרבה מאוד”.

הוא הדגיש, כי בניגוד לביקורת כלפי גורמים במשרד הבריאות, כאילו הם זורעים פחד בקרב הציבור – “אנחנו לא בפאניקה בכלל. יש מחקר חדש מ’שיבא’, שמראה יפה מאוד שאותם אנשים שקיבלו חיסון שלישי, הנטייה שלהם למחלה קשה נמוכה יותר והם נדבקים ומדביקים פחות”.

באשר לתופעות לוואי אפשריות של החיסון – אמר: “תופעות לוואי של חיסון זו אגדה שהמציאו כל מיני אנשים. יש תופעות לוואי, אבל יחסית לתועלת החיסון הן זניחות”.

פרופ’ רביד הוסיף:  “נוצר פחד מהחיסון הזה שאני לא יודע למה. ילד בן יומו במדינת ישראל מקבל 6-5 חיסונים בבת אחת ולא קורה לו כלום. ילד בן 6 מקבל עוד חבילת חיסונים”.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

באשר לסירובה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לחסן ילדים בגילי 6 ומעלה במסגרות החינוך – אמר: “זה אחד הדברים שחבל מאוד שהיא נכנסה לתחום הזה, זה לא המקצוע שלה. היא דוקטור לחינוך ואני מכבד אותה, אבל אני לא מבין למה היא נכנסת לתחום מקצועי. יש לנו שרת תחבורה, לא שמעתי שהיא מתערבת באיזה מהירות מותר לנסוע בכביש מסוים. יש דברים שהם מקצועיים טהורים”.

הוא הבהיר: “אני חושב שיש לנו מספיק נתונים כדי להצדיק את החיסון השלישי, ואני לא בודד בעניין הזה. זו דעה של הרבה אנשים שצריך לעשות את החיסון השלישי, והוא גם לא מונע חיסון רביעי שיהיה יעיל נגד דלתא אם יהיה כזה. יש די הרבה נתונים שהחיסון השלישי מועיל נגד דלתא. הוא לא מכוון לשם, אבל התחלואה יורדת”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האיש הקדיח תבשילו בהשמצות על החרדים ייתכבד ויעשה לביתו ולא יח"צ על גבנו
    29/07/2021 12:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קיבל קנס של רבע מיליון ש”ח.. דו”ח עב כרס של רשות המיסים חושף, כי האיש שפוטר מניהול ‘מעייני הישועה’ בגין התבטאויות חריפות על התנהלות חרדים בקורונה, העלים עסקאות ואולץ לשלם ‘כופר’ ענק.. שייתכבד יעשה לביתו ואל ישוב לעשות יחסי ציבור על חשבונינו..