“יש לי דעה משלי”: מה היה בשיחה המתוחה בין בנט לשאשא ביטון?

על רקע המתקפות החריפות של שרת החינוך על גורמי המקצוע במשרד הבריאות: בנט קיים שיחה מתוחה עם שרת החינוך ודרש ממנה להרגיע • בריאיון לחדשות 12, הכחישה השרה: "מדובר בשיחה שלא הייתה" • על האפשרות לחסן בבתי הספר: "זה פשע"
חרדים 10
כ' אב התשפ"א / 28.07.2021 21:46

נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, ניהלו שיחה מתוחה, על רקע המתקפות מכיוונה של השרה על בכירי משרד הבריאות – ובהם ד”ר שרון אלרעי-פרייס. כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

עם זאת, שאשא-ביטון מכחישה שהתנהלה שיחה כזו וכי ננזפה.

במהלך השיחה, שהתקיימה השבוע לאחר דיון שכונס בנושאי חינוך ופתיחת שנת הלימודים – זימן בנט את השרה שאשא-ביטון לשיחה ואמר לה: “די להתייחס בסגנון הזה למשרד הבריאות ולגורמי המקצוע”.

השרה, מצדה, השיבה לו: “עם כל הכבוד, יש לי דעה משלי”.

השיחה התקיימה לפני שפורסמו הדברים הקשים של “בכירים בקבינט הקורונה” כלפי ד”ר אלרעי-פרייס, אך מבטאים את המתיחות שמאפיינת את הממשלה בכל הקשור למאבק בקורונה.

בריאיון למהדורה המרכזית של חדשות 12, הכחישה שאשא-ביטון שנערכה לה שיחת נזיפה: “בתחושה שלי, אנחנו חיים בשני יקומים מקבילים. בתיאור השיחה עם ראש הממשלה הגענו לשיא חדש. מדובר בשיחה שלא הייתה. מתמללים תמלול שלא היה”.

השרה הבהירה שהשיחה שהתקיימה בינה לבין בנט הייתה אחרת לגמרי ממה שתואר: “היינו בדיון אצל ראש הממשלה יחד עם משרד הבריאות שבו הצגנו מתווה חינוך שאושר על ידי ראש הממשלה. לאחר מכן, קרא לי ראש הממשלה לחדר לדבר איתי על 1 בספטמבר ולאילו בתי ספר אנחנו הולכים ואם יש תוכנית שאני הכנתי”.

שאשא-ביטון טענה שככל הנראה שמדובר בתדרוכים שמגיעים מכיוון האופוזיציה: “ראיתי את הדיווח שראש הממשלה בנט לא יודע לנהל ממשלה ועל כך שאני מכחישת קורונה… זה יותר נראה לי כמו תדרוכים של האופוזיציה, זה שיח שאני שומעת בעיקר מחברי כנסת באופוזיציה, ואני לא שומעת את זה מחבריי. אנחנו עובדים ביחד”.

במענה לשאלה האם היא סבורה שד”ר שרון אלרעי-פרייס היא “משוגעת, מטורללת והיסטרית” – אמרה שאשא-ביטון: “את זה תצטרכי לשאול את מי שאמר…. בדיון הקבינט האחרון אמרתי שאין לי חצי טענה על משרד הבריאות וכשייפתחו התמלולים אז אולי גם תוכלו לראות את זה. התפקיד שלנו כשרים זה להסתכל בראייה רחבה על הניהול של כל הדבר הזה והתפקיד שלהם זה לדבר על קורונה”.

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

במהלך הריאיון, נשאלה השרה שאשא-ביטון מה עמדתה בנוגע לחיסונים בבתי הספר – והביעה עמדה ברורה: “אנחנו 35 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים – תחסנו! מישהו מפריע לחסן ולעשות קמפיין הסברה ולעודד את החיסונים? האסטרטגיה של חיסונים זו אסטרטגיה אחת ואיפה מחסנים זה אסטרטגיה אחרת. אם אנחנו במצב חירום עכשיו- תפעלו עכשיו”.

“כל מי שיכול – צאו ותתחסנו”, אמרה.

עם זאת  הדגישה: “אבל לעשות את זה בבית הספר – זה פשע מבחינתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות