פסק הדין שנתן דיין שהיה בתרדמת, והאמירות של הרב יצחק יוסף I דו”ח

הדוח השנתי של נציב התלונות על שופטים כולל 926 תלונות, כולל שתי תלונות על הראשל"צ הרב יצחק יוסף • בין התלונות – השופטת שלעגה לרב אליעזר ברלנד והציעה "שייקח מנטוס"
חרדים 10
י"ט אב התשפ"א / 28.07.2021 18:59

מהדוח השנתי שפורסם היום (רביעי) על ידי נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, עולה כי בשנת 2020 הוגשו לנציבות תלונות הציבור על שופטים 926 תלונות, 40 תלונות פחות מ-2019.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

מסך התלונות שבוררו לגופן נמצאו 60 תלונות מוצדקות, ו-48 תלונות מכלל התלונות שבוררו לגופן, הסתיימו בהערה לשופט או לדיין.

עוד עולה כי שליש מכלל התלונות המוצדקות היו על התנהגות לא ראויה של שופט או דיין ו-30% היו על ליקויים בניהול משפט.

ב-2020 נמשך הגידול היחסי בתלונות על שופטים בבתי משפט למשפחה – 193 תלונות, 9 תלונות יותר מהשנה הקודמת. נושא זה הובא על ידי הנציבות לידיעתה של הנהלת בתי המשפט, לצורך בדיקת הסיבות לתופעה זו ולהסקת המסקנות המתבקשות, ככל שיידרש.

הנציב מציין בדוח כי בחלק מהתלונות אשר נמצאו מוצדקות, יש כדי להעיד על כשל מערכתי, ובעניין זה הוא פועל על מנת להביא לתיקון הליקויים.

בדוח השנתי מובאות שתי החלטות נגד הראשל”צ יצחק יוסף, המכהן בבית הדין הרבני הגדול – וזוכה לביקורת חריפה במיוחד מצד הנציב שהם.

במקרה אחד קרא שהם לשר הדתות להעמיד אותו לדין משמעתי בעקבות “אמירות גזעניות” כלפי ציבור העולים ממדינות חבר העמים.

בעקבות תלונה נוספת על מתקפה של הראשון לציון על בית המשפט העליון, לצד מילים קשות נגד התנועה הרפורמית – הנציב שהם המליץ לוועדה לבחירת דיינים להחליט אם ראוי שהרב הראשי יצחק יוסף ימשיך לכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

במקרה אחר, ניתן פסק דין החתום על ידי שלושה דייני בית הדין הרבני הגדול, למרות העובדה שבעת מעמד החתימה  אחד מהם היה מאושפז במחלקת קורונה  בבית החולים כשהוא  מורדם ומונשם במשך כחודשיים, עקב הידבקותו בנגיף הקורונה.

הדיינים הסבירו את החלטתם בכך שהמסקנה המשפטית של פסק הדין כבר הוסכמה על ידי כל הדיינים – ואילו החלק ההלכתי של פסק הדין נוסף בהמשך, לאחר שהדיין חלה.

הנציב שהם קבע כי הוא אמנם אינו חולק על כך שהדיינים חרגו מהתקנות אך ורק בשל רצונם למנוע עינוי דין, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה כי בית הדין הוציא פסק דין, כאשר חלק ניכר ממנו לא עמד בפני דיין שחתימתו מתנוססת עליו.

בדוח גם מובאת ההחלטה לזמן לנזיפה חמורה את השופטת בבלי לארי, לאחר שהתבטאה כלפי הרב אליעזר ברלנד: “הבנתי שהוא לא פרגית בת 17″ ו”שיקח מנטוס”, תוך שהיא מלגלגת בשל החשד שיוחס לו בכתב האישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות