ברבש: ‘מה יקרה בעוד חודש? גם 8 שאשא-ביטון לא יוכלו לעצור סגר’

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "לחיות עם הקורונה? אי אפשר לחיות עם 100 חולים קשה ביום. מה יקרה בעוד חודש? כשנגיע למאות אנשים במצב קשה - גם שמונה שאשא-ביטון בקבינט לא יוכלו לעצור את הסגר" • "נתב"ג צריך להיות סגור, צריך לעצור התקהלויות"
חרדים 10
י"ט אב התשפ"א / 28.07.2021 16:27

מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור גבי ברבש, תקף היום (רביעי), בריאיון לתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, את התנהלות הממשלה מול התפרצות הקורונה והעלייה בתחלואה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

פרופסור ברבש אמר: “ממשלת ישראל הנוכחית מתנהגת בדיוק כמו ממשלת ישראל הקודמת – משתהה וחוששת לומר לציבור מה המצב, מהדהדת לו את מה שהוא רוצה לשמוע – והמחיר של זה מתחיל להתחוור לנו”.

הוא הוסיף: “אמרו יש חיסון, אז לא יהיו הדבקות. אחר כך אמרו לא יהיו חולים קשה – עכשיו אנחנו רואים שיש. המציאות טופחת על פנינו ואנחנו מסרבים לראות אותה, לא רק הממשלה – גם העם”.

לדבריו, “הגל הרביעי עבר להכפיל את עצמו כל שבוע. מה יקרה בעוד חודש? כשנגיע למאות אנשים במצב קשה – גם שמונה שאשא-ביטון בקבינט לא יוכלו לעצור את הסגר.

“הסלוגן של הפוליטיקאים זה ‘לחיות עם הקורונה’. אבל לחיות עם הקורונה זה לא אומר לחיות עם 100 חולים קשה ביום. אי אפשר לחיות עם 100 חולים קשה ביום. נתב”ג צריך להיות סגור או שכל מי שמגיע יעשה בדיקות וייכנס לבידוד הרמטי. אם הוא מפר אותו – צריך לא 5,000 שקלים קנס אלא 20 אלף. צריך לעצור התקהלויות. יש הרבה מאוד לעשות לפני סגר. ויכול להיות שזה יוביל אתנו בסוף לסגר”.

הוא דרש “להרים כל מחסום שאפשר כדי להביא אנשים להתחסן”. לדבריו, “צריך ליצור את התנאים שמי שלא מתחסן יצטרך לעשות בדיקה פעמיים. זה לא הגנה על עצמך פה, אם אתה לא מתחסן – אתה פוגע באחרים. ככל שיש יותר אנשים מחוסנים, יש פחות הדבקה בכלל של הווריאנטים החדשים שעוד יבואו. האפקט של החיסון דועך ומולו מתמודד וריאנט שמדביק פי שניים”.

על המתקפה על ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, וקריאת השרה יפעת שאשא-ביטון לפטרה – אמר פרופ’ ברבש: “במקום להקשיב בחרדת קודש למה שהיא אומרת, יש פוליטיקאים שלא בא להם טוב שהיא לא באג’נדה שלהם. חשוב שהציבור יידע עם מה היא צריכה להתמודד חוץ מהמגפה. היא עושה הכי טוב שהיא יכולה במערכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות