‘השמצות לא ירתיעו אותי’: מלחמה חזיתית בין ביטון למשרד הבריאות

משרד הבריאות ושרת החינוך על מסלול התנגשות • שרת החינוך: "הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי" • גורם בקבינט הקורונה: "התחושה היא ששרת החינוך מקובעת בדעה שדומה למה שאנחנו שומעים אצל מכחישי קורונה"
אריה ריבקינד
י"ט אב התשפ"א / 28.07.2021 15:58

המחלוקות בקבינט הקורונה צפות החוצה: שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תקפה אחר הצהרים (רביעי) את אנשי משרד הבריאות וטענה כי מתנהל נגדה קמפיין חסר תקדים – על רקע חוסר ההסכמה בין משרד הבריאות והשרה בכל הקשור למתווה פתיחת שנת הלימודים וחיסוני הילדים בבתי הספר.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

על רקע המתקפות נגדה בכלי התקשורת – אמרה שרת החינוך: “הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי.

“הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתויג כמכחיש המגיפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה. הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר”.

היא הוסיפה: “עד פתיחת שנת הלימודים למשרד הבריאות יש 35 ימים בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה. אני אמשיך לראות לנגד עיני את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום”.

לדבריה, “קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור”.

אחד מאנשי הקבינט אמר ל’ישראל היום’: “נראה שהיא עסוקה כל הזמן בלהציף עמדה לעומתית נגד משרד הבריאות. אפשר לעשות דיון ענייני ולהקשות על גורמי המקצוע, לשאול ולרדת לעומק אבל התחושה היא ששרת החינוך באה לדיונים כשהיא מקובעת בדעה שדומה מאד לדעות שאנחנו שומעים אצל מכחישי קורונה”.

הוא הוסיף: “לדוגמא, אין בעיה לבקש נתונים ממשרד הבריאות אבל יש בעיה להחליט שתלמידים לא יתחסנו נגד קורונה בבית הספר. מה הבעיה בזה? תלמידים הרי מתחסנים בבית ספר במשך שנים.

“הפתרון היחיד נגד התפשטות הקורונה היא החיסונים אז איזו סיבה יש להקשות בעניין הזה? יש תחושה ממנה שהיא מנסה להקטין את התפשטות המחלה, יש בזה מסר ציבורי בעייתי מאד”.

מוקדם יותר היום תקפו שרים את שרת החינוך ואמרו לחדשות 12: “שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. היא התאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה. שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת, כבר מעורר גיחוך”.

הם הוסיפו: “במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי בספר? היא השתגעה לחלוטין? ההתנהלות של בנט איתה מעלה תהיות באשר ליכולת שלו לנהל את הממשלה”.

המתקפות נגד שרת החינוך מגיעות היום לשיא לאחר שאתמול נחשף בחדשות 13 כי “בכירים בקבינט הקורונה” תקפו את ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, שהתנגדה לדרישת משרד החינוך לקצר את ימי הבידוד ל-48 שעות.

לפי הדיווח, הבכירים טענו כי אלרעי-פרייס “מתנהגת כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, וכשמבקשים ממנה לספק נתונים – היא מגמגמת ומתחמקת. אין נתונים מאחורי ההיסטריה שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות