ערבים תקפו והכו במעלה אדומים • המשטרה: “לא מדובר במניע לאומני”

צעיר יהודי הותקף באכזריות על ידי בני מיעוטים במעלה אדומים - ונזקק לטיפול רפואי המשטרה עצרה את התוקפים, אולם השיבה כי לא מדובר בתקיפה על בסיס מניע לאומני -  וסירבה לאשר לפצוע אישור איבה. עו"ד חיים בלייכר: "מדובר במחבלים שנכנסו לעיר על מנת לפגוע ביהודים. תקיפה מחרידה"
חיים טוויל
י"ט אב התשפ"א / 28.07.2021 15:35

ר’, צעיר יהודי תושב מעלה אדומים, הותקף בידי בני מיעוטים בעיר.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

המשטרה עצרה את החשודים והגישה נגדם כתב אישום, אך לטענתה לא מדובר על תקיפה ממניע לאומני.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את ר’, מחה על ההחלטה: “במערכת החוק טרם הפנימו את המערכה שמנהלים איסלאמיסטים אזרחי המדינה נגד המדינה ואזרחיה היהודים”.

התקיפה אירעה לפני כשבועיים וחצי, בעת שנסע ר’ ברכבו. ארבעה בני מיעוטים שחסמו את התנועה התקרבו אל ר’ לאחר ששאל לפשר מעשיהם. אחד מחברי הקבוצה החל לקלל את ר’, איים עליו כי ירצח אותו וניסה לפתוח את דלת המכונית מבעד חלון הנהג הפתוח.

ר’ ניסה להתקדם עם רכבו כדי להיחלץ מהסיטואציה, אולם התוקף המשיך לבעוט ברכב ולנסות לשבור את שמשותיו תוך שהוא יורק על הצעיר היהודי.

ר’ הזעיק את המשטרה, ויצא מהרכב.

בו ברגע התנפלו עליו ארבעת התוקפים, הפילו אותו לרצפה והחלו להכותו “מכות רצח”, בבעיטות בפניו ובכל גופו.[

עו”ד בלייכר תיאר: “מרשי חש כי חייו בסכנה וכי הוא עלול למות חלילה. בדרך לא דרך הצליח להשתחרר, לאחר שהתוקף הראשון חנק אותו”.

התוקף יידה לעבר ר’ שני סלעים ופגע ברכבו, שבר במראת הרכב וניפץ אותה, ורדף אחרי ר’ בריצה. שוטרים שהגיעו למקום גבו פרטים מר’ ותוקפיו, כאשר בתוך כך “ואל מול פני השוטרים, המשיך התוקף לנסות לפגוע במרשי, והשוטרים עצרו אותו”.

כתוצאה מהתקיפה סבל ר’ מכאבים בגבו, בפניו, ברגליו ועוד. הוא נחבל בעין ימין וברכו התנפחה, ונזקק לטיפול רפואי.

המשטרה עדכנה את עו”ד בלייכר בדבר מעצר חשודים, כולם קטינים, והגשת כתבי אישום נגדם, אולם סירבה להנפיק לר’ אישור איבה בטענה כי “נסיבות המקרה לא מצביעות על מניע לאומני/על רקע דתם של קורבנות העבירה”.

עו”ד בלייכר מחה על ההחלטה: “מדובר במחבלים שנכנסו לעיר על מנת לפגוע ביהודים ממניעים אנטישמיים וגזעניים, שהחלו בהתנכלות למספר נוסעים בכביש ולבסוף ביצעו את זממם בתקיפה המחרידה של מרשי. חבל שבמערכת החוק טרם הפנימו את המערכה שמנהלים איסלאמיסטים אזרחי המדינה נגד המדינה ואזרחיה היהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות