הקרב הבא? בית קולנוע יפעל בשבתות ליד העיר העתיקה

בקרוב צפוי להיפתח מול חומות העיר העתיקה בירושלים בית קולנוע שיפעל בכל ימות השבוע • הרב יוסף רוזנפלד מהוועדה למען השבת: "זה לא יעבור בשתיקה. הרבנים של הרובע היהודי לא ישתקו על פתיחת קולנוע כל כך סמוך למקום" • גם הבעלים של 'סינמה סיטי' כועסים
נחמן גור
כ"ג אב התשע"ד / 19.08.2014 11:47

הקרב הבא בירושלים? כנראה שכן.

בית קולנוע קטן – אורלנדו סינמה – הממוקם באיזור ממילא ומהווה סניף של בתי קולנוע בתל אביב, צפוי להיפתח בשבתות, מול חומות העיר העתיקה – וכבר מעורר את זעמם של החרדים בירושלים.

הרב יוסף רוזנפלד, ראש הוועדה למען השבת, כבר הכריז, בשיחה עם גלי צה”ל, הצהרת כוונות. “אני מתאר שגם במקרה הזה, זה לא יעבור בשתיקה. הרבנים של הרובע היהודי לא ישתקו על פתיחת קולנוע כל כך סמוך למקום”, אמר רוזנפלד, “אני מקווה שהבעלים, שמתכוונים לפתוח את הקולנוע בשבת, יחזרו בהם וכך הגזירה תתבטל”.

קולנוע אורלנדו אמור להיפתח ממש לא רחוק מחניון קרתא. הפעילים החילונים בעיר, בהם סגן ראש עיריית ירושלים עפר ברקוביץ׳, מסיעת “התעוררות” כבר מברכים על חילול השבת הצפוי. “אנחנו בתנועה מברכים את חברת אורלנדו על פתיחת בית קולנוע בירושלים, במיוחד כשזה עונה על הצורך החשוב של תרבות ופעילות פנאי בשבת בעיר”, אמר לגלי צה”ל, “נפקוד את המקום ונאחל להם הצלחה רבה”.

אלא שלא רק החרדים כועסים  על הפתיחה הצפויה בשבת. כמה קילומטרים משם ממוקם ‘סינמה סיטי’ – מתחם קולנוע ובילויים ענק, שלפי שעה אינו פועל בשבתות, בהוראת העירייה, שכן הוא ממוקם על אדמות מדינה. פתיחת אורלנדו סינמה, לצד מתחם היס פלאנט, שצפוי להיפתח בירושלים בתוך חודשים, עשויים להוות גם עבורו – מכה קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ושוב תודה לחיים אפשטין ושולחיו ה
    20/08/2014 00:21
    ירושלמי
  1. לישעיהו ויין וחבריו