גם מזכ”לית הסתדרות המורים נגד השרה: ‘לא לטמון את הראש בחול’

מזכ"לית הסתדרות המורים מתחה ביקורת על התוכנית לפתיחת שנת הלימודים: "המתווה אינו נותן מענה לעובדי ההוראה ולמנהלים" • תקפה את מקבלי ההחלטות: "תפסיקו לריב, המנהלים לא ערוכים לפתיחת הלימודים"
חרדים 10
י"ט אב התשפ"א / 28.07.2021 14:57

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, יצאה היום (רביעי) נגד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון – ומתחה ביקורת על התוכנית לפתיחת שנת הלימודים.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

במכתב ששיגרה לשרת החינוך כתבה: “הסתדרות המורים תומכת בפתיחת שנת הלימודים במועדה ובמתווה מותאם למצב. אולם אין לטמון את הראש בחול ולהתנהל כאילו הקורונה עברה מן העולם. המתווה כפי שפורסם בתקשורת אינו נותן מענה לעובדי ההוראה ולמנהלי בתי הספר לגבי תרחישים בסיסיים, כאשר הקורונה מרימה את ראשה ומתפשטת במהירות”.

בן דוד דרשה הבהרות לשאלות – כמו האם הלימודים יתבצעו עם מסכות, כיצד מנהל אמור לנהוג כשיימצא תלמיד מאומת, וכיצד המנהלים אמורים להתמודד עם פיצול כיתות, מבלי שניתנו להם משאבים ותוספת כוח אדם,  וכן מה הם ההדגשים לחינוך המיוחד.

“כמובן שיש נושאים נוספים שנידרש אליהם ביחד, בכפוף להנחיות משרד הבריאות. אולם עד אז, חשוב ביותר שנקבל את התשובות לשאלות קריטיות אלו”, כתבה בן דוד.

מוקדם יותר היום תקפה מזכ”לית הסתדרות המורים, בראיון בגל”צ, את מקבלי ההחלטות: “מקבלי ההחלטות – תפסיקו לריב. שבו עד שייצא עשן לבן ותגיעו להסכמות כדי שאנחנו נוכל לדעת איך תיפתח שנת הלימודים. המנהלים לא ערוכים, זה הזוי”.

“אף אחד מאיתנו לא יודע איך תהיה שנת הלימודים, רק שמענו בתקשורת שרוצים ללמד בכיתות מלאות. מבקשת תשובות כדי שיוכלו להיערך, לא למדנו כלום מהשנה הקודמת”, הוסיפה.

על פי התוכנית, שנת הלימודים תיפתח כסדרה מהגן ועד לכיתות יב, והתלמידים ייהנו מרצף של שגרת למידה.

בנוסף, צוותי החינוך, התלמידים ויתר הבאים בשערי מוסדות החינוך, יקפידו על כללי הבריאות וההיגיינה, ויתנהלו בכפוף לשיעורי התחלואה והנהלים הנדרשים במקומות הרלוונטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות