הנתונים חושפים: זו הסיבה שנהיה הראשונים בעולם לתת מנה שלישית

נתונים פנימיים של הקופות ובתי החולים שנחשפו ב'ישראל היום' - מגלים: כ-2,000 ישראלים בעלי מערכת חיסונית לקויה קיבלו חיסון שלישי • המסקנה: מנת החיסון השלישית בטוחה, אין תופעות לוואי חריגות
חרדים 10
י"ט אב התשפ"א / 28.07.2021 00:27

מנתונים פנימיים של קופות חולים ובתי חולים – כפי שחשף רן רזניק ב’ישראל היום’ – עולה, כי אצל כ-2,000 ישראלים שכבר קיבלו בשבועיים האחרונים את החיסון השלישי נגד קורונה, לא התגלו תופעות חריגות או מיוחדות ביחס לחיסונים הראשונים.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

מהנתונים עולה כי המנה השלישית של החיסון בטוחה ומרבית תופעות הלוואי בעקבות החיסון, כמו חום או כאבים באזור הדקירה של זריקת החיסון – חלפו לרוב כעבור שעות או ימים.

המנה השלישית של החיסון ניתנת בארבע קופות החולים ובבתי החולים הגדולים בארץ, במסגרת ההנחיות המיוחדות של משרד הבריאות למי שמערכת החיסון שלהם פגועה כמו מושתלי איברים, חולים עם חלק ממחלות הסרטן ואחרים – בכל הגילים.

נתונים פנימיים אלה אינם סופיים ואינם רשמיים, אבל בהנהלת משרד הבריאות הם משמשים אינדיקטור להחלטה המתגבשת בימים אלה, להיות הראשונים בעולם למתן מנה שלישית של חיסון לכל מי שמעל גיל 60.

זאת עוד לפני שקיבלו החלטה כזו רשויות הבריאות בעולם, לרבות רשות התרופות והמזון האמריקנית (ה-FDA).

מהנתונים שנחשפו ב’ישראל היום’ מתברר, כי בבית החולים ‘איכילוב’ בתל אביב ניתן כבר חיסון שלישי ל-440 מטופלים, כולל מושתלי כבד וכליה, חולי סרטן ומחלות נוספות, לגילאי 83-23.

עד כה לא התגלתה שום תופעת לוואי חריגה או יוצאת דופן, מעבר לכל מה שהיה כבר ידוע בחיסונים הראשון והשני.

ב’בילינסון’ שבפתח תקווה ניתן כבר החיסון השלישי ל-270 מטופלים, וגם אצלם “לא ידוע על תופעות לוואי משמעותיות”.

בבית החולים ‘שיבא’ בתל השומר ניתן החיסון כבר לכ-700 חולים שסובלים מדיכוי חיסוני. לדברי פרופ’ גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, עד עכשיו לא התגלו תופעות חריגות או יוצאות דופן, למעט העובדה שאצל חלק מהמתחסנים יש יותר מהרגיל תופעות כמו חום או כאב זמני באזור הדקירה של זריקת החיסון.

לדבריה, הדבר דווקא חיובי כי הוא מעיד על הצלחה. היא הדגישה שהממצאים אינם סופיים ואינם רשמיים.

ב’מאוחדת’ ניתן בשבועיים האחרונים חיסון שלישי ל-171 חולים. מנכ”לית הקופה, סיגל רגב, מסרה ש”לא דווח על תופעות לוואי חריגות”.

נזכיר, כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מפציר כבר מזה חודש להתחיל במתן חיסון שלישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות