“ממשלה של גנבים”: אושר החוק שיהפוך את לפיד לראש ממשלה בכל מצב

61 חברי קואליציה תמכו בהצעה: רוב חברי האופוזיציה נטשו את האולם במחאה על קיצור סדרי הדיון • הדיון על החקיקה ארך 15 שעות • גפני על החוק: "גנבו את האנשים, גנבו את המצביעים, אז צריך שיהיה ביטחון שאחד לא יגנוב את השני"
אריה ריבקינד
י"ט אב התשפ"א / 27.07.2021 21:22

בתום פיליבסטר של יותר מ-15 שעות: מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שלישית את החוק הקובע מנגנונים לשימור הפריטטיות בעבודת הממשלה ולהבטחת קיום הרוטציה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

בחוק תמכו 61 חברי כנסת ושניים התנגדו לו.

במהלך ההצבעות עזבו חברי האופוזיציה את האולם במחאה על שלטענתם הקואליציה חרגה ממכסת ההצבעות השמיות, כפי שסוכם בוועדת הכנסת, במסגרת הפעלת סעיף 98 המאפשר את הגבלת אורך הדיון.

בעקבות זאת גם הוסרו ההסתייגויות של חברי הכנסת שלא נכחו באולם.

במסגרת ההצעה יתקיים מנגנון ההצבעה הפריטטי שקבעה הממשלה גם בוועדות השרים השונות. עוד קובעת ההצעה שבמשרד ראש הממשלה ניתן יהיה למנות שני סגני שרים בעת כינונה.

כמו כן קובע החוק שחילופים בין ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי ייערכו גם אם הוחלט על התפזרות הכנסת לפני גמר כהונתה, ובעד חוק ההתפזרות בקריאה השלישית הצביעו שני חברי כנסת מהסיעות ששריהן מזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה במועד השבעת ממשלת החילופים; או במידה ולא נתקבל חוק תקציב עד תום התקופה המיועדת לכך.

המשמעות היא, כי במידה ויוחלט על פיזור הכנסת, יאיר לפיד יכהן כראש הממשלה.

ח”כ משה גפני תקף את הצעת החוק: “ראש הממשלה החלופי, לא מאמין לראש הממשלה שמכהן באותו זמן, וכן להיפך. ולכן, מביאים עכשיו חוק לאישור מליאת הכנסת שייתן ביטחון שאחד לא גונב את השני.

“בכל אופן, זו ממשלה של גנבים, אז צריך שיהיה ביטחון, הרי גנבו את האנשים, גנבו את המצביעים, אז צריך שיהיה ביטחון שאחד לא יגנוב את השני”.

ח”כ שמחה רוטמן הוסיף: “אתם לקחתם את נפתלי בנט שהיה בן ערובה מלכתחילה בממשלה הזאת, בן אדם חסר יכולת ונטול השפעה בממשלה, שכל אחד מחליט והוא חייב לענות ‘אמן’ בעל כורחו, והפכתם אותו לא רק לשבוי מנסור עבאס, לא רק לשבוי של איווט ליברמן, לא רק לשבוי של יאיר לפיד – כל חבר כנסת היום יכול פשוט לא להגיע להצבעה על התקציב ולהעיף את נפתלי בנט מראשות הממשלה. זה החוק שאתם מעבירים עכשיו ונפתלי בנט הולך להצביע על זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות