‘המיקרופון של עידית סילמן’: כל האופוזיציה מנתקת ממנה מגע

בליכוד מצטרפים אל הטענות של חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני כי יו"ר הקואליציה הקליטה חברים באופוזיציה בסתר - והודיעו: "חצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה. האופוזיציה מנתקת כל מגע עם יו"ר הקואליציה שחטאה לתפקידה"
אריה ריבקינד
י"ח אב התשפ"א / 27.07.2021 20:40

סיעת הליכוד מצטרפת אל המפלגות החרדיות והודיעה כי מעתה חברי הכנסת של הסיעה הגדולה בכנסת ינתקו מגע מיו”ר הקואליציה, ח”כ עידית סילמן  – שהואשמה על ידי חברי הכנסת  יעקב ליצמן ומשה גפני כי הקליטה חברים באופוזיציה בסתר.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

“המעשה שעשתה ח”כ עידית סילמן הוא חצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה”, אמרו בליכוד. “כבר אמר בעבר יו”ר הכנסת מיקי לוי על מעשה דומה: ‘מה אני אצלך בחדר חקירות? תתביישי! מקליטה ומעבירה לצלמים? לאן התדרדרנו?’

“לפיכך, האופוזיציה מנתקת כל מגע עם יו”ר הקואליציה שחטאה לתפקידה. הפגיעה בכבודה של הכנסת הוא בלתי נסבל ויש לעצור את ההידרדרות המסוכנת אליה מובילה אותנו ממשלת לפיד-בנט, שיצרה כל כך הרבה תקדימים בביזוי בית המחוקקים”.

אמש עלה  חבר הכנסת יעקב ליצמן לדוכן המליאה והאשים כי חברת הכנסת עידית סילמן, מקליטה חברי כנסת מהאופוזיציה – כדי להעביר את ההקלטה לחדשות 12.

“הסתובבה כאן עידית סילמן עם הקלטה בכיס נגד החברי כנסת עבור ערוץ 12 והקליטה את כל חברי הכנסת במליאה”, אמר ליצמן. “זה פשע”.

הוא הוסיף: “אני וגפני הגשנו תלונה ליו”ר הכנסת והוא הפסיק את זה. אבל איך מסתובבת כאן ח”כית בכירה ומקליטה ח”כים? זה נורא ואיום. ויותר חמור – לחברי הקואליציה היא גילתה שהיא מקליטה ואז הם דברו יפה ולחברי האופוזיציה היא תקפה. בושה מה שקורה כאן. בבניין אי אפשר לדבר כבר”.

אלא שלפי עדות הכתבת הפרלמנטרית של חדשות 12, סילמן היתה באמצע צילומי כתבה לערוץ. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה הגיבה דפנה ליאל: ”איזה קשקוש. צילמנו את עידית סילמן כשהיתה חייבת לרוץ להצבעה. היא סגרה את המיקרופון ונכנסה למליאה”.

אלא שגם לאחר הציוץ של ליאל – פרסמה מטעם חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן “הודעה חריגה”:

“הלילה, בעת הדיון בכנסת בחוק הדיינים, נחשפה ח״כ עידית סילמן, מבצעת הקלטת סתר כלפי חכי”ם כשהיא מצוידת באמצעי תיעוד עליה, בתוך אולם המליאה, בשטח הפארסה שמאחורי המליאה ובמסדרונות הכנסת.

לאחר בדיקה התברר כי מדובר במכשיר הקלטה והסרטה, שהועברו לח״כ סילמן, מטעם ערוץ תקשורת מרכזי במסגרת כתבה שמתוכננת לשידור.

זהו מקרה פסול וחריג, הנוגד את נהלי הכנסת באופן מהותי, בו חברת הכנסת פועלת בחשאי ובערמה, במסגרת היותה יו״ר קואליציה, תוך ניסיון ״להפיל״ חברי כנסת באמירות והצהרות, מבלי לעדכן ולדווח על כך לאנשי שיחתה.

עוד התברר כי בעוד שחברי כנסת מהאופוזיציה לא ידעו כאמור מהימצאות מצלמה נסתרת עליה בעת שיחותיה איתם, הרי שחברי כנסת מסויימים מהקואליציה עודכנו דרכה והוזהרו מראש ש’לא ליפול’ באמירות שונות מול המצלמה.

חברי הכנסת ליצמן וגפני שחשפו זאת, פנו מיידית ליו״ר הכנסת, שהגיב בהלם מוחלט והורה לסלק את אמצעי ההקלטה מהמליאה לאלתר.

תלונה רשמית תוגש ליו״ר הכנסת, וכן לועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ועל זה נאמר
    27/07/2021 23:05
    שם בן נח
  1. חברייך גנבים כולם מנאפ… כולו רודף שוחד ואוהב שלמונים
    בנט מויסר