“לא נוהג להגיד ‘אדוני’ לח”כ תומך טרור”: ח”כ בן גביר מסביר מה קרה

ח"כ איתמר בן גביר אינו מתחרט על התקרית עם סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי שגרמה להורדתו בכוח מדוכן הנואמים: "ההתנהלות הברברית הייתה שלו. הוא שלח לי סדרנים. אני מצפה שישעו אותו".
חרדים 10
י"ח אב התשפ"א / 27.07.2021 09:49

הדרמה במליאת הכנסת: חבר הכנסת איתמר בן גביר, שהורד אמש בכוח מהדוכן במליאה, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון לגלי צה”ל לעימות – והסביר מה קרה, מנקודת מבטו.

“טיבי אמר לי, אתה חייב לקרוא לי ‘אדוני’. אמרתי לו ‘זה לא כתוב בפרוטוקול’. אני לא נוהג להגיד ‘אדוני’ לח”כים שהם תומכי טרור…”

יש ח”כ ערבי אחד שכן היית מוכן לקרוא לו ‘אדוני’?

“לפטין מולא לדוגמה”.

אני שואל על ח”כ ערבי, לא דרוזי.

“כשעומד מישהו שאני יודע שהיה יועצו של יאסר ערפאת, שמדבר על שאהידים, שתוקף את מדינת ישראל, אני לא יכול לקרוא לו ‘אדוני'”.

למה נאבקת בסדרני הכנסת שבאו להוריד אותך?

“כל פעם שטיבי לא מרוצה ממשהו והוא לא היה מרוצה שעליתי לדוכן, אז הוא מבקש להוריד חברי כנסת. הוא עשה את זה לעוד ח”כים”.

אבל למה אתה נאבק בהם? הם רק סדרנים.

“הם נהגו בברוטליות אבל העניין הוא לא הסדרנים המתוקים של הכנסת. העניין זה אחמד טיבי וגם מיקי לוי. למה מיקי לא בירר מה קרה, ישר הוציא. מוציאים חבר כנסת מהדיון אם זה פוגע בכבוד הכנסת. אני עליתי, לא אמרתי לו ‘אדוני’. ההתנהלות הברברית הייתה שלו. הוא שלח לי סדרנים. אני מצפה שישעו אותו מניהול המליאה של הכנסת. הוא לא כשיר לזה”.

זה היה חריג, התנצחתם עד כדי כמעט הגעה לאלימות פיזית.

“מרגיש שמשנים כאן את הכללים, שזו לא אותה כנסת. יריב לוין לא התנהל ככה. אנחנו מרגישים שבקדנציה של מיקי לוי אין דין ואין דיין”.

גם אז דיברו על הפעלת סעיף 98 כדי לזרז הליכים ועל התעמרות.

“אף פעם זה לא היה ככה. הם סותמים פיות ודורסים. זה קרה במשמרת של מיקי לוי והתנהלותו היא לא ממלכתית”.

אתה מצטער על מה שקרה או שהיית נוהג אחרת?

“הייתי מתנהל אותו הדבר. אם יהיה ח”כ ערבי שיהיה נאמן למדינה לא תהיה לי בעיה לקרוא לו אדוני. זה לא היה ביטוי לגזענות אלא נגד תומך טרור שתומך בשאהידים”.

בראיון לחדשות 12 אמר בן גביר: “מי שצריך להתחרט ולהתבייש זה אחמד טיבי ולצערי גם יו”ר הכנסת מיקי לוי שהגיע לדוכן ומבלי לבדוק ולברר כבר גיבש עמדה. הסרטון לא מותיר ספק שטיבי פעל ללא סמכות וניצל את כוחו כדי לסתום לי את הפה. אין שום הוראה בתקנון שחייבים לפתוח במילים אדוני היו”ר.

“ביקשתי פעם אחר פעם מאחמד טיבי להפנות אותי לסעיף אבל הוא לא ידע כי אין סעיף כזה”, הוסיף בן גביר. “למי שהיה היועץ של ערפאת לא אקרא ‘אדוני’ וזו לא הפעם הראשונה שטיבי חורג מסמכותו כיושב ראש. בעבר הוא גם זרק מהדוכן את אלקין ופייגלין”.

בן גביר הצהיר:  “אבקש להשעות אותו מניהול המליאה – הוא לא כשיר לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות