יש משהו טוב שהממשלה עשתה? נתניהו: “הם הצילו תוכי” • ראיון

בריאיון לערוץ 20 - ראשון ובלעדי מאז סיום כהונתו כראש ממשלה -התייחס בנימין נתניהו לעלייה בשיעור התחלואה בקורונה והפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה: "לא רציניים ולא מבינים, מחדל ענק ומיותר. כשעזבנו היו כמעט 0 נדבקים ביום ועכשיו יש 1,500"
חרדים 10
י"ח אב התשפ"א / 27.07.2021 01:26

בנימין נתניהו התייחס הערב (שני), בריאיון לערוץ 20 – ריאיון ראשון ובלעדי מאז סיום כהונתו כראש ממשלה – לעלייה בשיעור התחלואה בקורונה, שמתפשטת במהירות מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד-עבאס.

נתניהו הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה החדשה, שלדבריו מורכבת מאנשים “לא רציניים ולא מבינים”, והאשים אותה ב”מחדל ענק ומיותר”.

בהמשך תקף את הממשלה גם באשר לפועלה בכל הנוגע לסוגיית הסכם הגרעין עם איראן.

“אני קורא לממשלה יותר מחודש להביא מיליון חיסונים ולחסן במנה שלישית. הם בזבזו כבר חודש”, אמר. “יכולנו לחסן את בני ה-50 פלוס. יש פה וריאנט שהולך להביא הרבה אנשים לבתי החולים. למה הם לא עושים את הדבר הפשוט ומביאים את החיסונים. אלו חיסונים ששילמנו עליהם”.

לדברי נתניהו, “כל הזמן נצטרך לחדש את החיסון שהולך ודועך. לפי מה ששמעתי מראשי החברות, הבנתי שיש תוצאות טובות לחיסון השלישי. עכשיו הן הגישו את זה לאישור ה-FDA. גם אם רוצים לחכות לאישור הזה, קודם שיביאו את החיסונים לארץ כדי שיהיו פה”.

הוא סיפר: “באמצעים שמצאתי, רכשתי את החיסונים שיכולנו. יש לנו כעשרה מיליון חיסונים. יש אופציה לעוד חמישה מיליון. שילמנו ולישראל יש חזקה על החיסונים. לפני חודש אמרתי שאני רואה את ההגעה של וראינט הדלתא, ואמרתי שיביאו את החיסונים. אני מדבר על כך וזה לא עוזר. שלחתי מכתב לשר הבריאות וזה לא עוזר. בינתיים בזבזנו חודש שלם.

“הערב הבינו בכירי משרד הבריאות שאני צודק. מה עשתה הממשלה הזו בחודש האחרון? זה מחדל ענק ומיותר. זה מראה שהממשלה הזאת לא מבינה בכלל. מעניין אותי מה יקרה לאנשים שלא יתחסנו בחודש הזה”.

במענה לשאלה האם היה יוצא למבצע חיסונים של בני 50 פלוס – השיב נתניהו: “מיד. איזה מחדל. האנשים האלה לא מבינים. לכן טרחתי להזמין את החיסונים האלה מראש. וטוב מאחור מאשר אף פעם. החיסון עובד לא רע. יש גם נסיון לפתח חיסון לדלתא אבל זה ייקח עוד כמה חודשים טובים. כשעזבנו את הממשלה היו כמעט 0 נדבקים ביום ועכשיו יש 1,500”.

היית סוגר את נתב”ג?

“אני סגרתי תוך כמה שעות את נתב”ג בגלל הווריאנט הבריטי.

“זה אנשים כל כך לא רציניים. כותבים ספרים איך לנצח מגפה. זה קשקוש מוחלט. מנצחים את הקורונה רק על ידי חיסון שלישי. ללא חיסון שלישי יהיו פה עוד חולים וחולים קשים. גם סגר”.

בתגובה לדבריו של שר החוץ יאיר לפיד כי אלפי המתים בגלל התנהלות הממשלה, אמר נתניהו: “התקשורת הסובייטית הזו מגוייסת לחלוטין. התקשורת מאתרגת אותם, לא בקופסא של אתרוג, אלא במשאית של אתרוג. זה לא רק המחדלים, אלא גם ההגנה שמגינים על המחדלים הללו”.

בהמשך התייחס נתניהו להסכם הגרעין עם איראן ואמר: “אנחנו עיכבנו את התוכנית. אתם מכירים את הוצאת ארכיון הגרעין מאיראן. כל אלה עיכבו את תוכנית הגרעין האיראנית. אם לא היו עושים את זה – לאיראן כבר היה ארסנל גרעיני שישמיד את ישראל.

“הם צריכים להפעיל לחץ בלתי פוסק כדי לסגת מהסכם הגרעין. ללא לחץ ציבורי לא יהיה שום תזוזה. עכשיו הממשלה מפסיקה את הלחץ. סיכמו שמדברים עם האמריקנים בחדרי חדרים ולא עושים כלום. באופן עצמאי אתה חייב לשמר את אופן הפעולה הצבאי. הדברים האלה עשו את שלהם.

כמה ימים אחרי שלפיד נכנס לתפקיד הוא הודיע לאמריקנים שהוא מסכים למדיניות שאין הפתעות. כלומר, ישראל תודיע לארה”ב בכל פעם לפני שיוצאים לפעולה. אתה יודע כמה פעמים הוא ניסה למנוע זאת ממני? אמרתי לו שלא אתן למשטר האייתוללות למנוע ממדינת ישראל להתקיים ולא אמנע את חופש הפעולה של צה”ל. גם ביידן אמר לי את אותו הדבר. אמרתי לו שאני צריך לעשות את מה שאני צריך לעשות. סירבתי בפניו בכל תוקף להתחייב שאין הפתעות”.

אתה מתחרט שלא תקפת את הגרעין האירני?

“מעולם לא השלמתי עם הגרעין האיראני. מעולם לא השלמתי עם ההסכם האמריקני”.

דגן שיתף סודות עם האמריקני?

“יום אחד נוכל לדבר על זה. כשבאתי לפרסם את מה שעשינו באיראן, אישרתי את זה קודם עם גורמי המקצוע, אך אחד הדברים שגרמו לכך שהפעילו סנקציות על איראן, זה בזכות החומרים שהבאנו, לנשיא טראמפ. אני מאוד מעריך את המדיניות שלו. לצערי, אני רואה את ההישגים האלה, ואני רואה אותם נסוגים לאחור”.

על הדיווחים לפיהם רוסיה מצירה את צעדיה של ישראל ברחבי סוריה השיב נתניהו: “אם הדבר נכון, זה רע מאוד. אני פיתחתי יחסים מאוד חמים עם הנשיא פוטין. שמרתי על חופש הפעולה האווירי של מדינת ישראל בסוריה.

“הנאום שלי בקונגרס, הביא להסכמי השלום עם המדינות השונות. כל מדינות ערב ראו שיש להם משענת, ועכשיו הם רואים שאין להם משענת, הם הולכים לכיוונה של איראן. להערכתי, הדבר הבא שיקרה שמדינות במזרח התיכון יאיצו את תכניות הגרעין שלהם.

“הממשלה הזאת עטופה במחדלים. זאת ממשלת הונאה. המהות של המדינאות, זאת המדינה. לדאוג לכלכלה, לעוצמה הצבאית. ואזרחי ישראל רואים את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות