דרמה: בן גביר הורד בכוח מהדוכן אחרי שכינה את טיבי ‘מחבל’ • צפו

ח"כ איתמר בן גביר אמר לסגן יו"ר הכנסת ח"כ אחמד טיבי: 'אתה מחבל' - ולאחר שהוזהר שלוש פעמים, הורד מדוכן הנואמים בכוח • בן גביר לאחר המהומה: ''‏אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד 'אדוני' למי שמנהל את הישיבה, בטח לא אם הוא מחבל"
אריה ריבקינד
י"ח אב התשפ"א / 26.07.2021 23:02

מאבטחי הכנסת הורידו הערב (שני) בכוח מהדוכן במליאה את יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, זמן קצר לאחר שעלה לנאום במליאה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

העימות החל לאחר שבן גביר עלה לדוכן ובתחילת נאומו אמר: “ברשות יו”ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה”.

ח”כ טיבי, שניהל את הישיבה, קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו “אדוני”. בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת, אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו”ר הכנסת.

בין השניים התפתח עימות ובן גביר אמר כי אין כל חובה לקרוא לטיבי “אדוני”, וקרא לעברו: “אתה מחבל, לא אדוני. אתה צריך להיות בכנסת בסוריה, לא כאן”.

בן גביר נצמד בכח לדוכן, התנגד לסילוקו – והצליח לשוב אל הדוכן, בטרם הורד.

טיבי נימק את החלטתו להוציאו מהמליאה: “ראה חבר כנסת ערבי מנהל את הישיבה וכינה אותו ‘מחבל'”.

בן גביר טען לאחר המהומה: ”‏אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד ‘אדוני’ למי שמנהל את הישיבה, בטח לא אם הוא מחבל שהיה היועץ של ערפאת וצריך להיות בפרלמנט סוריה.

“טיבי השתמש שלא כדין בסמכותו כדי להוציא אותי ולכן דרשתי מיו”ר הכנסת להדיח את סגנו טיבי. מי שמשתמש בסדרנים ככלי לניגוח פוליטי לא יהיה סגן יו”ר הכנסת”.

בהמשך אמר ח”כ טיבי במליאה: “ראיתי שיש פרשנים שטוענים שסילקתי את בן גביר בגלל שלא קרא לי ‘אדוני’. זה עיוות בוטה של המציאות. החלקתי לו את העובדה שלא עמד בהוראות כי זו לא עילה להוצאה החוצה. סילקתי אותו כי קרא לי ‘מחבל’ ואמר לי ‘לך לסוריה’.

ח”כ אורית סטרוק: “סתם התגרית בו. נכנסת בו ורק אז הוא כינה אותך ככה”.

טיבי: תשתקי עכשיו. שבי במקום.

לאחר שסטרוק המשיכה, טיבי הוציא החוצה גם אותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות