לראשונה בגל הרביעי: עלייה בתחלואה במערכת החינוך החרדית

תמי גיל
|
י"ח אב התשפ"א / 26.07.2021 21:56
לאחר שמניין המאומתים במגזר החרדי היה נמוך: ההדבקה בחינוך החרדי מזנקת • אתמול אובחנו 236 נדבקים חדשים, לעומת 132 לפני שבוע • המשמעות: הנתונים החדשים מפריכים את התקווה כי ישנו ‘חיסון עדר’ • מספר החולים שמצבם מוגדר קשה הוכפל בתוך שבוע – ל-121 בני אדם

לראשונה בגל הרביעי מורגשת עלייה בתחלואה בחינוך החרדי: בחדשות 13 דווח הערב (שני) כי אתמול התגלו במערכת החינוך החרדית 236 נדבקים, לעומת 132 לפני שבוע ו-58 בשבוע שלפניו.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

המגזר החרדי נחשב בהתפרצות הנוכחית דווקא לזה שאחוז ההידבקות בו נמוך משמעותית מאשר יתר האוכלוסייה.

אולם הנתונים החדשים מפריכים את התקוות בחברה החרדית כי ישנו סוג של ‘חיסון עדר’, בעקבות כמות המחלימים הגבוהה בקהילה.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הערב נתונים חדשים על התפשטות הקורונה בישראל, מהם עולה כי מספר החולים שמצבם מוגדר קשה הוכפל בתוך שבוע ועומד כעת על 121 בני אדם.

היום זוהו – לפי שעה – 1,538 מאומתים, שמהווים 2.17 אחוז מתוך 72,951 הבדיקות שהתבצעו. מדובר בעלייה נוספת, שכן אתמול זוהו 1,404 מאומתים לנגיף שהיוו 2.08 אחוז מתוך 72,447 בדיקות קורונה.

מספר הנשאים הפעילים כיום עומד על 12,243 בני אדם.

מתוכם מאושפזים בבתי החולים 211 בני אדם ובהם 121 חולים במצב קשה.

מקדם ההדבקה, ה-R, עומד על 1.35.

מספר המתים במגפה עומד על 6,461 בני אדם, כאשר היום הלך לעולמו אדם אחד. אתמול הלכו לעולמם שלושה בני אדם.

על רקע הקמפיין שמנהל נתניהו למתן חיסון שלישי – משרד הבריאות יחליט בשבועות הקרובים אם לתת לאזרחים מבוגרים מנת חיסון שלישית, גם ללא אישור מנהל התרופות האמריקני – ה-FDA.

לפי דיווח בחדשות 13, האישור עלול לקחת עוד זמן, ובמשרד הבריאות מבינים שככל שההחלטה נדחית הסיכון גובר והחיסון נחלש, בעיקר אצל אלה שהתחסנו בדצמבר או ינואר.

הנטייה של משרד הבריאות היא כן לחסן בזריקה נוספת את בני ה-60 או ה-70 ומעלה.

יש לציין כי בשלב זה עדיין אין אישור של ה-FDA לתת חיסון שלישי ואין התוויה של פייזר ולכן לא ידוע איזה מינון לתת, האם ישנן תופעות לוואי חדשות והאם חברת פייזר תוכל לקחת אחריות על החיסונים במקרה כזה. החשש הוא שכך ייתנו במשרד ‘תחמושת’ למתנגדי החיסונים.

ומה קורה בתכנית הרמזור? נכון להערב אין במשרד הבריאות יישובים שמוגדרים אדומים.

בישובים צהובים ישנם שני ישובים חרדים: בני ברק וגני מודיעין.