יאיר רביבו חשף: 400 משפחות עזבו את העיר לוד מאז ‘פרעות תשפ”א’

ראש העיר לוד הפתיע את ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת: "יש נטישה של משפחות חזקות שמעדיפות ללכת לשוהם, מודיעין, לבאר יעקב" • "אנחנו עדיין בפוסט טראומה. עברנו פה אירוע מאוד מטלטל לפני חודשיים"
אריה ריבקינד
י"ז אב התשפ"א / 26.07.2021 14:28

ראש עיריית לוד יאיר רביבו המם היום (שני) את שדולת ארץ ישראל בכנסת, במהלך דיון על הערים המעורבות – כאשר הציג נתון מדהים: “400 משפחות יהודיות עזבו את לוד מאז הפרעות”.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

שדולת ארץ ישראל בראשות ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק התכנסה היום לראשונה בכנסת ה-24.

בין הדוברים היה גם ראש העיר לוד – שחשף בדבריו: “400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות. נטישה של משפחות חזקות שמעדיפות ללכת לשוהם, מודיעין, לבאר יעקב.

“צריך לסייע להכניס את הערים המעורבות למפת עדיפות לאומית כדי שיהיה תמרוץ להגיע לגור פה איתנו. אנחנו עדיין בפוסט טראומה. אולי אתם שומעים על שקט מדומה אבל עברנו פה אירוע מאוד מטלטל לפני חודשיים. לא הכל זה תקציבים”.

הוא הביע אכזבה מהתנהלות הציבור הערבי: ”אני דוגמא לכך שנתתי המון תקציבים ועשיתי אפליה מתקנת, אבל ביום פקודה הפנו אלינו את הגב, הזהות הפלסטינית גברה והשד הלאומני יצא בגלוי בערים המעורבות. אני היום אחד האנשים השנואים במגזר הערבי, וכל חטאי שהרמתי את דגל המשילות”.

מעיריית לוד נמסר, בניסיון לתקן את הרושם העגום שהותירו דברי ראש העיר: “האירועים בחודש מאי האחרון פגעו בערים רבות וכך גם בעיר לוד. ראש העיר התייחס לכך שיש משפחות בעיר שעזבו בעקבות האירועים. אולם, העיר כבר חזרה לשגרה, משפחות רבות אחרות כבר נקלטו בעיר ואחרות מביעות עניין במעבר ללוד. נמשיך לחזק את העיר בסיוע הממשלה במסגרת הפיכתה של לוד למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות