מבוכה: נתניהו ניסה להסתיר – ליברמן חשף את טיוטת ההסכם

שר החוץ ליברמן הופיע בשבוע שעבר לישיבת הקבינט עם עותק של הטיוטה המצרית להפסקת האש - ודרש הסברים • גם יתר השרים דרשו לקבל את המסמך לידיהם • נתניהו הובך
אליעזר היון
כ"ג אב התשע"ד / 19.08.2014 11:05

מתיחות נוספת בין נתניהו לליברמן: ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיר בשבוע שעבר משרי הקבינט את טיוטת הסכם הפסקת האש שגיבשה מצרים. אלא שבמהלך ישיבת הקבינט, שלף שר החוץ אביגדור ליברמן עותק של הטיוטה המצרית ודרש הסברים מראש הממשלה.

לפי הדיווח שהופיע היום בעיתון ‘הארץ’, הפתיע ליברמן את נתניהו כשהגיע עם העותק לישיבה. שאר השרים, ששמעו על הטיוטה מצרית להפסקת האש בפעם הראשונה, כעסו וביקשו לקבל לידיהם את המסמך.

האווירה בישיבת הקבינט היתה טעונה וראש הממשלה ביקש להתגונן באמרו: “בסך הכל מדובר בטיוטה אחת מני כמה שנידונו בימים שקדמו לישיבה. אני לא אמרתי ‘כן’ לטיוטה הזו ואנחנו בינתיים לא מקבלים אותה”.

הישיבה הופסקה בשל פגישה אחרת של ראש הממשלה עם ראשי ערים בדרום, אך למחרת כאשר התכנסו שרי הקבינט שוב נאלץ נתניהו להציג בפני המשתתפים את הטיוטה המצרית. נתניהו הבהיר לשרים: “ישראל אינה מקבלת את ההצעה המצרית כיוון שהיא אינה עונה על צורכי הביטחון שלה”.

מקורבי השר ליברמן אישרו לעיתון ‘הארץ’ את הפרטים על ההתרחשויות בישיבות הקבינט של יום חמישי ויום שישי.

בסביבת ליברמן אף שלחו עקיצה לכיוון ראש הממשלה: “לשר החוץ יש מקורות מספיק טובים משלו כדי לדעת מה קורה והוא לא צריך שראש הממשלה יעדכן אותו”.

מלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי ביזיון, קבינט לא לקבל את ההסכם הבזוי הזה
    19/08/2014 14:03
    דורית
  1. אם ראש הממשלה מסתיר את טיוטת ההסכם ומסתיר מהציבור בישראל, כנראה שיש לו מה להסתיר ולהתבייש. צריך לפרק את הממשלה הזאת , ביבי בטוח לא יבחר