שרים נגד השרה: ‘עסוקה בעצמה, שתבין שהיא כבר לא יו”ר ועדה’

לאחר שמשרד החינוך פרסם את מתווה הלימודים - שרים בקבינט הקורונה מאשימים את השרה בהתנהלות פופוליסטית: "התאהבה בפוזיציה, עסוקה בעיקר בעצמה ובכותרות לתקשורת" • משרד הבריאות מציע מתווה: יבוצע פיילוט במערכת החינוך החרדית, שמתחילה כבר בר"ח אלול
חרדים 10
י"ז אב התשפ"א / 25.07.2021 21:51

מספר החולים קשים עבר את רף ה-100:  על רקע הגל הרביעי, התקיים היום (ראשון) דיון במשרד ראש הממשלה על המתווה במסגרתו ייפתחו בתי הספר וגני הילדים בשנת הלימודים תשפ”ב.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לפי דיווח ב’תכנית חיסכון’ בחדשות 12,  שרים בקבינט הקורונה מתחו ביקורת חריפה על שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, והאשימו אותה בהתנהלות פופוליסטית ולא אחראית.

“שרת החינוך עסוקה בעיקר בעצמה ובכותרות לתקשורת”, תקפו השרים. “היא התאהבה בפוזיציה ומתעלמת מהמלצות גורמי המקצוע”.

על ההודעה שפרסמה שאשא-ביטון על פתיחת שנת הלימודים כסדרה – אמרו השרים: “היום מוציאה הודעה לתקשורת שמכריזה על פתיחת שנת הלימודים לפני דיון ראשון בקבינט. התנהלותה פופוליסטית ולא רצינית. בריאות תלמידי ישראל זה דבר רציני. הגיע הזמן שתבין שהיא כבר לא יו”ר ועדה אלא שרה בתפקיד ביצועי”.

שרת החינוך הציגה בדיון תוכנית מקלה שכוללת פתיחה כמעט מלאה ומינימום בידודים. אלא שמשרד הבריאות דורש הרבה יותר הגבלות.

לפי הדיווח, חילוקי הדעות בין משרדי הבריאות והחינוך נסובים סביב שתי סוגיות עיקריות: משך הבידוד לתלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת ושאלת עידוד ההתחסנות והחיסונים בתוך מערכת החינוך.

משרד הבריאות מציע מתווה לפיו יבוצע פיילוט במערכת החינוך החרדית, שמתחילה את פעילותה כבר בר”ח אלול  – יותר משלושה שבועות לפני 1 בספטמבר.

במסגרת הפיילוט, תלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת יעברו בדיקות קורונה במשך שבוע ברצף.

נפתלי בנט פנה לשרת החינוך בדיון והתחנן בפני השניים לקדם פשרה: “יפעת, את לא רוצה חיסונים בבתי הספר וניצן לא מוכן לקצר את ימי הבידוד כי זו עמדת גורמי המקצוע שלו.

“לכן, יש אפשרות שכל משרד יתבצר בכוח שלו: את תסרבי לחסן והוא יסרב לקצר. או האפשרות השנייה – שתשבו יחד ובדיאלוג משותף תמצאו פשרות, כמו שמצופה מכם. אתם יודעים לעבוד יחד בדיאלוג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות