פרשה ביטחונית חדשה: למה עובד משרד החוץ ביקר באיראן ומה עשה?

חיים טוויל
|
ט"ז אב התשפ"א / 25.07.2021 20:25
עובד משרד החוץ נחקר בחשד שביקר באיראן ונפגש עם גורמי מודיעין איראניים מהחקירה עולה: נכנס שלא כדין לאיראן ושהה שם פרק זמן קצר • לאחר סיום החקירה: התיק הועבר לפרקליטות • פרקליטיו: “הפרשה יצאה מכל פרופורציה, מדובר בבחור צעיר ונורמטיבי שנסע למטרת תיירות”

בשירות הביטחון הכללי וביאחב”ל ניהלו בתקופה האחרונה חקירה של אזרח ישראלי, עובד משרד החוץ, בחשד שנכנס לאיראן שלא כדין – ובעקבות כך בא במגע עם גורמי מודיעין אירניים. כך הותר הערב (ראשון) לפרסום.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

מחקירתו עלה, כי נכנס לאיראן ושהה שם פרק זמן קצר.

לאחר סיום החקירה ושחרורו של החשוד, התיק הועבר לבחינת הפרקליטות.

שאר הפרטים, כולל זהותו של החשוד, אסורים בפרסום בשלב זה.

בהודעת המשטרה נאמר: “היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב”ל) בלהב 433 ושירות הביטחון הכללי, ניהלו בעת האחרונה חקירה של אזרח ישראלי, סטודנט שהועסק על ידי משרד החוץ, בחשד כי נכנס לאיראן שלא כדין עוד בטרם החל במשרתו במשרד החוץ.

במסגרת החקירה עלה, כי האזרח נכנס לאיראן ושהה במדינה במשך פרק זמן קצר.

החקירה בוצעה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים.

בדיון שהתקיים ביום 9.6.21, הורה בימ”ש השלום בראשון לציון על שחרורו בתנאים מגבילים.

עם סיום חקירתו, הועבר התיק לפרקליטות לטובת עיון ובחינת הגשת כתב אישום”.

בהודעת המשטרה הודגש: “בתיק זה קיים צו איסור על כל פרטי החקירה פרט להודעה זו”.

עורכי הדין רועי בלכר ואורון קינן ממשרד קריספין רובינשטיין בלכר, המייצגים את העובד, מסרו בתגובה:

“מדובר בפרשה שיצאה מכל פרופורציה. החשוד הוא בחור צעיר ונורמטיבי שנסע לאיראן למטרת תיירות מתוך יצר סקרנות והרפתקנות בלבד. נסיעתו לא נשמרה בסוד והוא שיתף בחוויותיו מהטיול את משפחתו ואת חבריו.

“כפי שקבע בית המשפט שדן בהארכת מעצרו, אין תשתית ראייתית של ממש לעבירה של מגע עם סוכן זר. לא הייתה כל סיבה שרשויות הביטחון ימנעו מפגש של החשוד עם עורכי דינו במשך 10 ימים.

“למרבה הצער, נראה שגורמי הביטחון, וגם בתי המשפט, לא מפנימים את לקחי העבר הטראגיים ממקרים קודמים בהם חשודים בעבירות ביטחון בודדו מהעולם החיצון. אנו סמוכים ובטוחים שכפי שבעבר נמנעו רשויות המדינה מלהגיש כתבי אישום ואף לפתוח בחקירות פליליות כנגד אזרחים ישראלים שנכנסו למדינות אויב למטרת תיירות וסיקור עיתונאי, כך גם התיק כנגד החשוד ייגנז”.