פרופ’ אש: אל תטוסו לחו”ל, ומי שטס – שייערך לשינויים בבידוד

מנכ"ל משרד הבריאות בביקורת מרומזת על שרת החינוך: "במתווה לבתי הספר נותרו נקודות לא סגורות" • "מספר המונשמים והחולים המטופלים במכשיר אקמו נותר יציב - נתון שעשוי להעיד על יעילות החיסונים במניעת תמותה גם בקרב חולים קשה"
תמי גיל
ט"ז אב התשפ"א / 25.07.2021 19:14

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, מסר אחר הצהרים (ראשון) תדרוך על רקע העלייה הנמשכת בתחלואת הקורונה בישראל, הטלת מגבלות התו הירוק החדשות, הוויכוח על החיסון השלישי ועידוד ההתחסנות בכלל האוכלוסייה.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

על מתווה התו הירוק הסביר פרופ’ אש: “אנחנו עושים זאת כדי להימנע מצעדים קשים יותר בשלבים מתקדמים. ההצלחה של התו הירוק תלויה גם בציבור – הקפדה על ההנחיות הקיימות היא חיונית”.

הוא ציין כי “רואים בעלייה במספר המאושפזים, רואים עלייה במספר החולים הקשים. הנתונים מדאיגים”. עם זאת, הוא הדגיש: “אנחנו לא רואים עדיין עלייה במספרים של המונשמים ואלה שנמצאים על מכשיר אקמו. יכול להיות שזו תוצאה של הגנת החיסונים, ואנו מקווים שכך הדבר. נצטרך לראות אם בימים הקרובים המספרים נשארים נמוכים. לטעמי, מוקדם עדיין לקבוע את זה”.

אש ביקש מהציבור להתחסן וביקש שלא לטוס לחו”ל – אם לא חייבים. “העלייה בתחלואה היא כלל-עולמית. הסיכון להידבק בטיסות לחו”ל, גם במדינות עצמן וגם בדרך אליהן, הוא גדול. אנחנו לא רוצים שאנשים יידבקו בנסיעות האלה ויביאו תחלואה לארץ”.

הוא הזהיר: “אני ממליץ לכל מי שמתכנן נסיעה לחו”ל לקחת בחשבון שייתכנו שינויי מדיניות בחזרה לארץ. גם כשמזמינים את הכרטיסים וגם כשטסים, צריך לקחת את זה בחשבון”.

פרופ’ אש מתח ביקורת מרומזת על תוכנית משרד החינוך והשרה יפעת שאשא-ביטון: “בהודעה שפורסמה יש נקודות שעדיין לא סגורות, שצריך ללבן מול משרד החינוך, כך שאנחנו נמשיך בהליך ההידברות. הגענו להבנה כאשר רמת התחלואה עולה, ההנחיה היא לצמצם מגעים במקרים כאלה, שהילדים ילמדו במסגרות קטנות”.

על מתן מנת חיסון שלישית אמר: “אנו בוחנים את הסוגיה הזו בשבועות האחרונים ועוקבים אחרי נתוני הידבקות המחוסנים, כדי לראות אם יש ראיות לירידה ביעילות החיסונים. אנו בשלבים מתקדמים של עיבוד הנתונים. ככל שנגיע למסקנה שיש דעיכה, נשקול את מתן המנה השלישית. צוות מקצועי ימליץ או לא ימליץ. נגיע להחלטה בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות