‘כמעט חיסלת חיים, משפחה, קריירה’: הנס של אברי גלעד • צפו
איש התקשורת אברי גלעד פרסם בחשבון הפייסבוק שלו סרטון ממצלמת רכבו, שתיעדה רכב שכמעט התנגש בו במחלף קסם.
ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע
פה תקבל מידע ברור: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?
גלעד כתב: ”בסרטון הזה מלפני שעה מצומת קסם לא רואים את המבט המבוהל שלי כשאני מבין שאוטו במהירות של איזה 100 קמ”ש נכנס לצומת באדום מלא כשאני חוצה בירוק, לא רואים את הלחיצה המבועתת על הברקס, לא רואים את שלוש בנותיי שהיו נשארות יתומות לולא הגבתי ממש מהר, את אשתי שהיתה מקבלת עכשיו ביקור של קצין משטרה ומתמוטטת בפתח הבית, ולא רואים אתכם, שהייתם קוראים על זה בעוד חצי שעה באתר החדשות החביב עליכם ואומרים איזו מילה לזכרי או בגנותי”.
גלעד פנה לנהג הרכב שכמעט התנגש בו: ”הנהג של האוטו הלבן שחצה את הצומת, כמעט חיסלת חיים, משפחה, קריירה. הרמזור הוא גם בשבילך”.
-
אברי גלעד, ראה את המוות מול העיניים, כאשר מכונית חצתה באור אדום, את הצומת בו עבר באותה שנייה. זהו רגע מכונן, לכל אדם, רגע שהוא מרגיש צורך לפעול למניעת התופעה. כך היה במקרה של אבי כהן, שנהרג על קטנועו, בגלל שלא חבש קסדה שלמה.
אני מקווה, שכמו אז, שהמקרה של אבי כהן, חולל מהפכה שלמה והביא אף לחקיקה בנושא, גם המקרה של אברי גלעד, יביא למהפך אמיתי בתחום האכיפה של המשטרה.
חוסר האונים של המשטרה, להילחם בתאונות הדרכים, ידוע. הוא בא לידי ביטוי באכיפה לא סלקטיבית, בלי להתחשב במידת הסכנה שהעברה גורמת. הם נדבקים לחוקים, כמו רובוטים, ונותנים דו”חות, גם במקרה, שהנהג לא סיכן איש.
מאחורי מדיניות זאת, עומד הקושי של המשטרה, להתמודד באמת עם עברייני התנועה הרציניים. קשה מאוד להרשיע נהג מתפרע, כי הדבר דורש תיעוד מדוקדק של העברה. ובנוסף, גם כוח אדם מיומן. אז המשטרה מתעסקת עם העבריינים הקטנים, שלא באמת מסכנים איש ומשאירה אותנו להיות נתונים לחסדי המתפרעים על הכביש. אלו שחותכים אותנו בלי להתחשב, עוקפים בצורה מסוכנת, ובקיצור – נוכחותם האלימה, ברורה ונצפית על ידי כל משתמשי הכביש.
דווקא הם לא נתפסים לעולם. אין ניידות עם צוות מבצעי, שיכול להתמודד אתם, גם ללכוד אותם וגם להביא אותם לדין ולהרשיע. -
אברי גלעד, ראה את המוות מול העיניים, כאשר מכונית חצתה באור אדום, את הצומת בו עבר באותה שנייה. זהו רגע מכונן, לכל אדם, רגע שהוא מרגיש צורך לפעול למניעת התופעה. כך היה במקרה של אבי כהן, שנהרג על קטנועו, בגלל שלא חבש קסדה שלמה.
אני מקווה, שכמו אז, שהמקרה של אבי כהן, חולל מהפכה שלמה והביא אף לחקיקה בנושא, גם המקרה של אברי גלעד, יביא למהפך אמיתי בתחום האכיפה של המשטרה.
חוסר האונים של המשטרה, להילחם בתאונות הדרכים, ידוע. הוא בא לידי ביטוי באכיפה לא סלקטיבית, בלי להתחשב במידת הסכנה שהעברה גורמת. הם נדבקים לחוקים, כמו רובוטים, ונותנים דו”חות, גם במקרה, שהנהג לא סיכן איש.
מאחורי מדיניות זאת, עומד הקושי של המשטרה, להתמודד באמת עם עברייני התנועה הרציניים. קשה מאוד להרשיע נהג מתפרע, כי הדבר דורש תיעוד מדוקדק של העברה. ובנוסף, גם כוח אדם מיומן. אז המשטרה מתעסקת עם העבריינים הקטנים, שלא באמת מסכנים איש ומשאירה אותנו להיות נתונים לחסדי המתפרעים על הכביש. אלו שחותכים אותנו בלי להתחשב, עוקפים בצורה מסוכנת, ובקיצור – נוכחותם האלימה, ברורה ונצפית על ידי כל משתמשי הכביש.
דווקא הם לא נתפסים לעולם. אין ניידות עם צוות מבצעי, שיכול להתמודד אתם, גם ללכוד אותם וגם להביא אותם לדין ולהרשיע.