קארה איים: אצביע נגד התקציב – אם אין את רפורמות הרגולציה

סגן השר אביר קארה קיים ביום שישי שיחה עם 'השולמנים' ואיים להצביע נגד התקציב ואף להתפטר מתפקידו - אם לא יתקבלו רפורמות הרגולציה שקידם כחלק מחוק ההסדרים • טען: פקידי משרדי הממשלה הם שעוצרים את המהלך • הבהיר: הגיעתי לממשלה בשביל הרפורמות ולא בעבור ג'וב
חרדים 10
ט"ז אב התשפ"א / 24.07.2021 21:23

סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה מימינה, מאיים להצביע נגד תקציב המדינה ולהתפטר.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, קארה שוחח עם ‘השולמנים’, אותם הוביל בעבר, ואמר כי יצביע ויתפטר מתפקידו כסגן שר ויחזור לכנסת  – אם לא יתקבלו רפורמות הרגולציה שקידם כחלק מחוק ההסדרים.

קארה טען, כי פקידי משרדי הממשלה הם אלו שעוצרים את הרפורמות. עוד אמר, כי הוא הגיע לממשלה עבור הרפורמות האלה ולא כדי להשיג ג’וב.

אלא שהדבר הבולט ביותר שנעלם מטיוטת חוק ההסדרים הוא של רפורמת הרגולציה, שעליה הודיעו בחגיגיות במסיבת עיתונאים לפני כשבועיים נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער.

לפי דיווח של גלעד צוויק, בעקבות הוראת היועמ”ש אביחי מנדלבליט, הושמטה מהטיוטה רפורמת הרגולציה – רפורמת עומק במגזר הציבורי, שאמורה היתה לטפל גם במונופול הסתדרות ועדי העובדים, ריסון או פירוק רשות מקרקעי ישראל (רמ”י), ומתן תמריצים להגברת חיפושי הגז הטבעי במים הכלכליים של ישראל.

לפי הדיווח, התנגדותו של מנדלבליט פורסמה בעקבות התנגדות היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה שבהם תוכננה הרפורמה.

הרפורמה המהפכנית הייתה אמורה להתמודד עם עודף הנטל הרגולטורי במשק הישראלי, ולחסוך לציבור כ-75 מיליארד שקלים בתוך עשור.

במסגרת הרפורמה הייתה אמורה לקום ‘רשות רגולציה’ – עם סמכויות בחוק שיאפשרו לה לפקח על המערכת הרגולטורית ולפתח את מסוגלותה, ולהוות גורם מקצועי ממשלתי בתחום הרגולציה.

בנוסף רצתה הממשלה לחוקק חוק מסגרת לרגולציה: החוק היה אמור להסדיר את התהליך הפנים-ממשלתי ולהתוות את העקרונות והמסגרת הכללית בכל הנוגע לתהליכי גיבוש וקביעת רגולציה בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות