מפקד הביביסטים: ההכרזה של נתניהו שהכניסה את הליכוד לסחרור

המהלך הפתיע רבים, כי כבר שנים רבות שנתניהו לא משקיע זמן ומרץ במהלכים פנים־מפלגתיים • אבל כעת, הטלפונים במצודת זאב בקריסה. בקצב הזה, אם כך זה יימשך, יגיע נתניהו ליעד במועד שהוגדר


מתי טוכפלד, ישראל היום
י"ד אב התשפ"א / 23.07.2021 14:59

לא מעט מבכירי הליכוד הופתעו מאוד השבוע כשראו את הסרטון שהוציא נתניהו ובו קרא להמונים להתפקד לליכוד.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

מבחינת ראש הממשלה לשעבר, מדובר במהלך מתבקש. לאור ריבוי המקרים שבהם בכירי הליכוד מנסים לאתגר את מנהיגותו, לארגן כנסים להצגת כוחם ואף להתראיין נגדו בתקשורת, מהלך המפקד ההמוני שעליו הכריז אמור להכניס את כולם לפרופורציות.

אם יביא כמה עשרות אלפי מתפקדים חדשים עד לסוף חודש אוגוסט, כפי שהוא מתכנן, יעביר הדבר מסר ברור לניר ברקת, לישראל כץ ולאחרים, להצטמצם חזרה למימדיהם הטבעיים.

המפקד החדש הוא מפקד של ביביסטים. לא רק מבצע חזרה הביתה של כאלה שנטשו לתקווה חדשה ולימינה, אלא גם מפקד של קהל חדש שמעולם לא היה חבר ליכוד. אלה שלמדו להעריך את נתניהו, שלא לומר להעריץ אותו. אלה שיוצאים להגנתו בכל פורום – אם בתקשורת ואם בשיחות סלון – כאלה שנתניהו עבורם הוא לא רק מנהיג אלא ממש סמל, ונפילתו בעיניהם היא עוול שיש לתקן, מהלך שאותו הם תופסים כפגיעה אישית בהם.

מאז הקמת הממשלה החדשה הם עם הראש באדמה. פגועים. מאוכזבים. עזובים. מלאי זעם. ההכרזה הכניסה את הליכוד לסחרור. מאז הוציא נתניהו את הקריאה המצולמת שלו להתפקד לליכוד, הצטרפו בתוך שעות 1,400 מתפקדים חדשים.

הטלפונים במצודת זאב בקריסה. בקצב הזה, אם כך זה יימשך, יגיע נתניהו ליעד במועד שהוגדר.

המהלך הפתיע רבים, כי כבר שנים רבות שנתניהו לא משקיע זמן ומרץ במהלכים פנים־מפלגתיים. הפעם הזאת שונה. ברור לכולם כי לפני הבחירות הכלליות יהיו פריימריז הן לראשות המפלגה והן להרכב הרשימה לכנסת. מי שיתפקד עד סוף אוגוסט, יוכל להשתתף בבחירות למוסדות התנועה: הוועידה, המזכירות והלשכה, שיתקיימו לקראת סוף 2022.

נתניהו רוצה שליטה מלאה במוסדות אלו. הם אלה שיקבעו את כללי המשחק להתמודדות האמיתית.

ראש האופוזיציה, אגב, לא מתכנן לשבת בלשכת יו”ר הליכוד במצודת זאב, אלא בלשכת ראש הממשלה לשעבר בבית אמפא בהרצליה. רחוק מההמולה, קרוב יותר לבית.

אחרים ראו בכך מהלך תמוה דווקא, כיוון שבניגוד לתוכניות, צעד כזה עשוי לפעול נגד נתניהו. מי שמנע עד כה את פתיחת המפקד באינטרנט היה נתניהו עצמו.

המהלך נועד להפריע לקבוצת ‘הליכודניקים החדשים’ לבצע מפקד המוני, כאשר כל מטרתם היתה למעשה להחליף אותו. בעוד מרבית יריביו ראו בהרחקתו מטרה, הליכודניקים החדשים לא מסתפקים בכך, ופועלים כעת להדיחו גם מראשות המפלגה.

תומכי נתניהו רבים חוששים כי פתיחת המפקד באינטרנט תגביר גם את פעילות הקבוצה. שעות ספורות אחרי הודעתו של נתניהו על המפקד, כתב מוביל הליכודניקים החדשים, ליאור מאירי: “הליכוד, עד צוואר בחובות, מתגבר על הפחד מהליכודניקים החדשים ופותח מחדש את ההתפקדות. אם לא נפקוד עכשיו 40 אלף כדי להציל את המפלגה מוכת השחיתות והריקבון, ויחד איתה את המדינה, אז מה אנחנו שווים?”

הטור מתפרסם ב’ישראל היום’

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך שיהיה ברור שרק נתניהו מוביל את גוש הליכוד חרדים
    25/07/2021 07:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צריך לעשות סקר שיראה שהאדם שהכי מתאים להרכיב ממשלת בהובלת גוש הליכוד חרדים- זה ביבי. להראות שלמרות שההתנגדות של שאר המפלגות: תקווה חדשה. יש עתיד.ישראל ביתנו.העבודה. מרץ. והערבים- הם רק לביבי עצמו.עדיין ביבי בעל הסיכוי הגבוה ביותר להיות ראש ממשלה.

  2. האוכלוסיה הנבערת חסרת תעודת הבגרות
    25/07/2021 16:07
    אילן האקדמאי
  3. כל הפרלמנטרים האינטיליגנטים בכנסת ביביסטים , כל הטייסים ההייוקיסטים והמהנדסים
    האוכלוסיה הנבערת מכנה אותם ביביבסטים