בנט מהלך אימים על סרבני החיסונים: ‘מסכנים אותנו, פוגעים בנו’

אחרי שלגלג על נתניהו והצהרותיו לתקשורת בשעה 20:00, עשה בנט עצמו אותו דבר בדיוק • הצהיר: "מכבד דעות שונות אבל יש רגעים שבו הדיון צריך לעצור, כשזה מדובר בחיים של כולנו" • הבהיר: סרבני החיסונים ישלמו בעצמם על בדיקות הקורונה, כי "אין שום סיבה שהציבור שמחוסן יממן"
חרדים 10
י"ד אב התשפ"א / 22.07.2021 21:07

אחרי שלגלג על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והצהרותיו לתקשורת בשעה 20:00 בערב על הקורונה, נפתלי בנט עצמו מסר הערב (חמישי), אחרי ישיבת קבינט הקורונה, הצהרה לתקשורת  באותה שעה בדיוק – וקרא לציבור לצאת ולהתחסן.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בנט הדגיש, כי אלו שבוחרים שלא להתחסן פוגעים בבריאות ובחופש של כלל הציבור.

“הכי קל לסגור את המדינה אבל המצפן שלנו שונה” אמר בנט. “אנחנו רוצים לקיים שגרה מלאה ובטוחה”.

הוא הוסיף: “אנחנו ברגע מכריע שיקבע איך תיראה המדינה שלנו בתקופה הקרובה. בידיים שלנו לבחור האם לפעול בצורה אחראית ולקיים מדינה פתוחה וחופשית, או לטמון את הראש בחול, וחלילה להביא שוב לסגרים אינסופיים. היעד שלנו ברור: לשמור על החיים ועל שגרת החיים. לקיים את הכלכלה בישראל, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולשמור על בריאות הציבור. זה אפשרי”.

בנט תקף את סרבני החיסונים: “יש מדינות רבות בהן אין מספיק חיסונים עבור האוכלוסיה, הציבור משווע לזה, וכאן ממשלת ישראל משקיעה מיליארדים כדי שיהיה חיסון זמין בכל נקודה בארץ. ועדיין מיליון ישראלים פשוט מסרבים להתחסן. גם עבור הצעירים מעל גיל 12 דאגנו לרציפות של מלאי החיסונים הנדרש, אבל עדיין יש מעל ל-600,000 צעירים עד גיל 30 שלא התחסנו”.

בנט הדגיש: “אני מכבד דעות שונות, אבל יש רגע ויש מקום שבו הדיון הזה צריך לעצור – והוא עצם החיים של כולנו. המדע הוא חד וברור: החיסונים יעלים ועובדים. הם יעילים ובטוחים, לצעירים באופן כמעט מוחלט, למבוגרים הם יעילים אבל לא מספקים. מעל מיליארד אנשים בעולם כבר התחסנו”.

לדבריו, “סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם, את סביבתם, ואת החופש של כל אזרחי ישראל. הם פוגעים בכולנו. הם מסכנים את החופש שלנו לעבוד, החופש של ילדינו ללמוד, החופש לחגוג שמחות עם המשפחה. סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו, כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם. אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן, זה ייאלץ את שמונה המיליון האחרים להסתגר בבתיהם”.

כדי לעודד את הציבור להתחסן, הוא פירט את ההחלטות שהתקבלו בקבינט הקורונה: “הקבינט קיבל היום החלטה שהחל מה-8 באוגוסט סרבן חיסון לא יוכלו להיכנס לקולנוע, לתיאטרון, לבית הכנסת, ללונה פארק, למשחק כדורגל ולכל פעילות מעל 100 איש, בפנים או בחוץ, אלא אם הוא יביא בדיקת קורונה שלילית – על חשבונו.

“כן, הוא יישא במלוא עלות הבדיקה. אין שום סיבה שמשלמי המיסים והאנשים שמקיימים את חובתם האזרחית להתחסן יממנו בדיקות למי שמסרב להתחסן.

“בתחום הטיסות – המחוסנים יוכלו לטוס למדינות הנקיות ולחזור, ולאחר קבלת תוצאות בדיקת הקורונה בישראל הם יהיו פטורים מבידוד. לעומתם, מי שמסרבים להתחסן יכנסו לבידוד של שבוע מכל מדינה שיחזרו ממנה. פעולות אלו יסייעו לבלום את התחלואה.

“אני פונה מכאן לכל מי שמכיר סרבן חיסון: שכנעו אותו. הסבירו לו שלא יפגע באחרים, תשכנעו ותסבירו – אל תוותרו”.

בנט דיבר גם על חשיבות ההגנה על קשישים. “מדינת ישראל מעניקה בימים אלו את ההגנה החזקה בעולם לכ-120,000 קשישים בבתי חולים גריאטרים ובבתי אבות. כל אזרח ישראלי צריך להתגאות במהלך המופלא הזה שמקיים: “אל תשליכני לעת זיקנה”. לגבי שאר המבוגרים, שיודעים לנהל עצמם, הם אחראים להתנהל ביתר זהירות ולשמור על עצמם. כן לפגוש את הנכדים אבל בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסיכות. כמו שאתם זוכרים – כולנו שומרים על סבא ועל סבתא”.

הוא ביקש להגביר גם את ההקפדה על עטיית מסכות: “המסיכה הוכחה מדעית ככלי יעיל במיוחד כדי להגן על עצמכם ועל סביבתכם.  “כששני אנשים עוטים מסכה הסבירות להדבקה יורדת ב-98%, לכן על כל האזרחים לעטות מסכות בפנים – זאת לא המלצה אלא הוראה חוקית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאו להפגין
    22/07/2021 22:54
    יואל
  1. אני קורא לכל מיליון האנשים שלא יתחסנו צאו להפגין מול הבית של בנט ומול הבית של הורביץ. זה פשוט פשע של כפייה.

  2. מסוכן לציבור
    23/07/2021 01:37
    אלי
  3. צריך להבהיר לבנט שהוא המסוכן לציבור והוא שפוגע בציבור הרבה יותר מהקורונה ,והמציאות עוד תוכיח לו שהוא יהיה הבעייה לכל החולאים במדינה הן מבחינה בריאות והן מבחינת ביטחון כי אדם שיש לו כל כך הרבה קפידא מהציבור הרחב על הפיגוע שהוא בישל למדינה בהקמת ממשלת הרמיה והמושחתת הוא מקבל אותה בהפוכא בכל דבר שינסה לבצע הוא לו יוצלח וכל המדינה תסבול מזה .