כך נראה תרגיל הכטמ”מ הבינלאומי הראשון מסוגו שערך צה”ל • צפו

מטרות התרגיל: מיצוב חיל האוויר כמוביל מקצועי עולמי להפעלת כלי טיס בלתי מאוישים • בין המשתתפים: צבאות ארה"ב, איטליה, צרפת, גרמניה ובריטניה • מפקד בסיס פלמחים: "התפתחות עולם הכטמ"מ היא מגמה שרק הולכת להאיץ"
חיים טוויל
י"ג אב התשפ"א / 22.07.2021 17:38

צה”ל קיים בימים האחרונים תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו של מערך כלי הטיס המאוישים מרחוק, בהשתתפות ארה”ב, איטליה, צרפת, גרמניה ובריטניה.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

במהלך התרגיל, שכונה ‘בלו גרדיאן’, הוטס מטוס ה’זיק’ (הרמס 450) במגוון מתארי משימה.

9 צוותי כטמ”ם מהטייסות השונות בחיל האוויר הישראלי הובילו את התרגיל תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו, ולקחו בו חלק גם 7 צוותים של מפעילי כטמ”ם מארה”ב, איטליה, צרפת, גרמניה ובריטניה.

בצבא מסבירים כי מטרות התרגיל הן מיצוב חיל האוויר כמוביל מקצועי עולמי להפעלת כלי טיס בלתי מאוישים, למידה משותפת וחיזוק שיתוף הפעולה בין חילות האוויר.

השבוע הראשון של התרגיל התמקד באימון בסיסי הכולל הטסה, היכרות מערכת המשימה, תפעול קרון המשימה ויסודות מבצעיים.

השבוע השני מתמקד באימון מתקדם ובמתארי טיסה מורכבים, הכוללים גם שיתוף פעולה עם מערכים נוספים בחיל, כמו מטוסי הצופית, ה’ברק’, מסוקי ינשוף, יחידה 669 וכמובן כלי טיס בלתי מאוישים – זיק, כוכב, שובל ואיתן.

“תרגיל בלו גרדיאן הוא תרגיל ראשון מסוגו בעולם, כטמ”מ בינלאומי”, אמר מפקד בסיס פלמחים, תא”ל יואב עמירם. “מדובר בפעם ראשונה שאנחנו נפגשים מפעילי כטמ”מ מכל העולם, מבצעים משימות ביחד, משימות מורכבות, של סיוע לכוחות, של איתור אויב וסיכולו, ערכות אוויריות משותפות של כלים מאוישים ומאוישים מרחוק. המגמה של התפתחות עולם הכטמ”מ היא מגמה שרק הולכת להאיץ”.

במבצע ‘שומר החומות’ הפעיל מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים 20 כלים בו זמנית מעל רצועת עזה, ובסך הכל רשם המערך כ-643 גיחות ויותר מ-6,000 שעות טיסה מעל רצועת עזה.

עובדה זו אפשרה לצה”ל לסגור מעגלי אש על מחבלים ומטרות בצורה מהירה וטובה יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות