אחרי ‘אסון מירון’: הרווקים לא יוכלו להתפלל אצל רבי יונתן בעמוקה

ראש מועצת מבואות החרמון הכריז על סגירת מתחם הקבר של רבי יונתן בן עוזיאל ביער עמוקה - שם היו אמורות להתקיים תפילות מיוחדות לקראת ט"ו באב • הנימוק: המבנים במתחם בנויים ללא היתר, בסכנת התמוטטות • מקלב: אם יש בעיות ניתן למצוא פתרונות
יוסף גרינבוים
י"ג אב התשפ"א / 21.07.2021 22:21

מלקחי אסון מירון: ראש מועצת מבואות החרמון, בני בן מובחר, הכריז על סגירת מתחם הקבר של רבי יונתן בן עוזיאל ביער עמוקה – שם היו אמורות להתקיים תפילות מיוחדות לקראת ט”ו באב.

הנימוק לסגירה: המבנים במתחם בנויים ללא היתר, בסכנת התמוטטות ודרכי הגישה למקום אינן בטוחות.

רבי יונתן בן עוזיאל היה תנא בדור הראשון לתנאים, שחי כמה עשרות שנים לפני חורבן בית שני. הוא חיבר את תרגום יונתן, תרגום הנביאים לארמית.

מידי שנה  נוהגים רבים לעלות בט”ו באב אל הקבר המיוחס לתנא רבי יונתן בן עוזיאל, כסגולה למציאת זיווג. אל המקום נוהרים רווקים, רווקות וקרובי משפחה כדי לבקש על קברו זיווג הגון למען עצמם או למען קרוביהם.

ח”כ אורי מקלב תקף את ההחלטה הערב: “אי אפשר למנוע באופן שרירותי ולסגור כליל את המקום. אם יש בעיות ניתן למצוא פתרונות. על המדינה לערוך הסדר קבע והתאמה לקיום התפילות במקום. אי אפשר למנוע ולסגור הכל מבלי לתת פתרונות”.

כבר לפני כחודשיים, לפני יום הילולא בכ”ו סיון, הודיעה המועצה האזורית מבואות החרמון כי החליטה לבטל את הילולת רבי יונתן בן עוזיאל.

לדברי המועצה האיזורית, המבנים במתחם הקבר הוקמו ללא היתר ואסורים בשימוש לפי דין, כאשר קירות תמך במתחם מצויים בסכנת התמוטטות.

במועצה הוסיפו, כי גם דרך הגישה אל מתחם הקבר מכביש 90 הינה דרך נופית מסוכנת, מפותלת, צרה ללא מעקה בטיחות. גם דרך הגישה השנייה, מכיוון העיר צפת, הינה צרה ואינה מתאימה לתנועה כבדה של כלי רכב, לרבות ובמיוחד אוטובוסים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות