איך הגיבה הנערה שבן גביר חיפש עבורה שידוך על הדוכן במליאה?

נערים ערבים בני 15 חטפו מידיה של שיבת ציון פרידמן, תושבת הרובע המוסלמי, את הדגל - ונמלטו • היא לא ויתרה ואת הלילה הם בילו בתחנת המשטרה: "לא הייתי מוכנה שזה יעבור בשתיקה" • בשיחה עם חרדים 10 היא מספרת מה קרה אחרי שבן גביר חיפש עבורה שידוך במליאה
ישראל יוספי
י"ג אב התשפ"א / 21.07.2021 21:02

שיבת ציון פרידמן, תושבת הרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, הותקפה אתמול (שלישי) בידי שלושה נערים בני מיעוטים, לאחר שצעדה בשער שכם עם דגל ישראל בידה.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

התקיפה התרחשה אתמול בשעת ערב, כאשר  שיבת ציון, בת 20, צעדה בשער שכם, כפי שהיא נוהגת מידי יום – כשדגל בידה.

לאחר מספר דקות הגיחו שלושה בני מיעוטים, בגיל 15, ואחד מהם חטף את הדגל מידה ופתח במנוסה. שיבת ציון לא ויתרה והחלה לרוץ אחריו. הנער הצליח להתחמק והשליך את הדגל למקום גבוה בעיר העתיקה.

שיבת ציון הזעיקה משטרה, ואכן תוך מספר דקות הגיעו שוטרים לזירה. ״במקרה הזה הטיפול היה רציני”, היא אומרת בשיחה עם חרדים 10. “לא הצלחתי לרוץ 200 קמ״ש ולתפוס אותו. הוא זרק את הדגל על הריצפה, כשבאתי להרים את הדגל, הוא הספיק להרים אותו שוב, וזרק אותו על גג בעיר העתיקה, והם ברחו…”

שיבת ציון מדגישה: “יכולתי להמשיך הלאה, לקרוא למישהו להוריד את הדגל ולהמשיך הלאה. אבל אני לא רוצה שזה יעבור בשתיקה. יש פה פגיעה בי ובדגל”.

בלשי מרחב ירושלים וכוח סיירת של משמר הגבול התייחסו למקרה בחומרה – וכעשרים דקות לאחר התקיפה נעצרו שניים מהפורעים. “השוטרים נעזרו במצלמות הפרוסות בעיר העתיקה, והבחינו שהתוקפים חזרו לשער שכם – שם הם נעצרו”.

שני הפורעים  הועברו לחקירה בתחנת המשטרה, וכוחות משטרה הורידו את הדגל, שהוחזר לשיבת ציון.

בהמשך היא התייצבה בתחנת מרחב דוד בבירה, והגישה תלונה. “התייחסו לתלונה בחומרה שצריך להתייחס. ברור שהוא צריך להיענש. עצם זה שהם העבירו לילה בתחנת המשטרה מבחינתי זה משמעותי. הוא יודע שאם הוא יתקוף יהודיה זה לא יעבור בשתיקה”.

יצוין, כי בפעמים קודמות ששיבת ציון הותקפה בידי פורעים, היא  הואשמה כי היא מעוררת פרובוקציה כאשר היא מסתובבת עם דגל בידה. “אם זה היה קורה לפני חודש אולי זה היה הטיפול, האשמת הקורבן קלאסית. אבל הפעם המשטרה התנהלה בצורה טובה, ומכאן זה בבית המשפט”.

יצוין, כי שיבת ציון ובני משפחתה מותקפים באופן מילולי על בסיס יומי, ובחודש האחרון היא הותקפה מספר פעמים, כאשר בין היתר נזרקו לעברה אבנים.

ביום חמישי שעבר, בשעה 3 וחצי לפנות בוקר, במהלך נאומו במליאה, הכריז ח״כ איתמר בן גביר כי הוא מחפש שידוך ל”נחמה דינה” ול”שיבת ציון” – וקרא לרווקים לפנות ללשכתו.

מה את חושבת על מה שבן גביר עשה?

״לא התכוננתי לזה, אני ידעתי שידבר במליאה על נחמה דינה, שהיא בקשה ממנו שיחפש לה שידוך. אני לא בקשתי וזה מאוד הפתיע אותי. התגובה הראשונה שלי?  צחקתי, לקחתי בצורה קלילה ומשעשעת”.

מאז פונים אליך?

״פונים הרבה אנשים, הצוות של פניות הציבור של המפלגה עובד קשה. בינתיים אין דבר רציני. איתמר לא אמר מה הדרישות שלנו, הרבה פניות לא רלוונטיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות