מגמה מפתיעה: חולים קשה בגל הרביעי מחלימים הרבה יותר מהר

נתונים חדשים חושפים: זמן ההחלמה של החולים במצב קשה בגל הרביעי קצר משמעותית מהגלים הקודמים • דוח רשמי כ-60% מהמאושפזים בבתי החולים הם מחוסנים • איפה מאושפזים החולים קשה? כמה ילדים יש מבין המאושפזים? וכמה נשים בהריון מאושפזות עם קורונה?
חרדים 10
י"ב אב התשפ"א / 21.07.2021 20:21

נתונים החדשים: זמן ההחלמה של החולים קשה בגל ההתפרצות הנוכחי קצר משמעותית מהגלים הקודמים. כך דווח הערב (רביעי) ב’תוכנית חיסכון’ בחדשות 12.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בשבועות האחרונים היה מספר גבוה של חולים קשה חדשים שאושפזו בבתי החולים, אך למרבה הפלא המצב במחלקות נותר יציב.

מהנתונים עלה, כי משך האשפוז של חולים קשה שעמד מאז ינואר על 10-12 ימים בממוצע, עמד בשבוע הראשון של חודש יולי על 8 ימים. עדיין מדובר בנתונים ראשוניים, אלא שייתכן שהם מייצגים תחילה של מגמה מעודדת – שבה זמן ההחלמה נמוך יותר.

מדוח של חטיבת הרפואה באגף לרפואה כללית של משרד הבריאות שמתפרסם היום עולה, כי בבתי החולים מאושפזים 143 חולי קורונה. כ-60% מהם מחוסנים – והיתר לא התחסנו.

18 מבין חולי הקורונה המאושפזים כבר החלימו מהנגיף, אך עדיין נכללים בנתונים מכיוון שהם סובלים מנזקים שנגרמו מהמחלה ולכן ממשיכים להזדקק לאשפוז.

רוב המאושפזים הם בבתי חולים במרכז הארץ: בבית החולים מאיר ישנם 14 מאושפזים – מחצית מהם במצב קשה או קריטי. בבתי החולים בילינסון, איכילוב והלל יפה יש 9 מאושפזים – בכל אחד מהם.

בכל הארץ יש רק ילד אחד מתחת לגיל 18 במצב קשה, שמטופל באסף הרופא.

שלוש נשים בהיריון מאושפזות עם קורונה וכן שתי יולדות שנמצאו חיוביות, כולן במצב טוב.

בחודש יולי נפטרו 20 בני אדם שנדבקו בנגיף. 15 מתוכם היו מחוסנים בשתי המנות וחמישה לא התחסנו כלל. רוב המונשמים בבתי החולים לא התחסנו.

מתוך 12 חולי קורונה שנזקקים לתמיכה נשימתית – שמונה מהם לא מחוסנים כלל. הם נמצאים בין היתר בבתי החולים מאיר, בילינסון, וולפסון, שערי צדק והדסה עין כרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות