הורביץ: ‘מצפים חודשים ארוכים של מאבק, צפויה עלייה בחולים קשה’

הזינוק בתחלואה • שר הבריאות קיים תידרוך: "נממן בדיקות מהירות עבור ילדים ותהיה אפשרות לרכישת ערכות לבדיקה עצמית" • על החוזרים מ'אדומות' דרך קונקשן: "אם מישהו מנסה להתחכם, הוא עובד רק על עצמו, נסגור הסדק הזה" • נתניהו: "הם לא מסוגלים לשמור על ההצלחה"
חרדים 10
י"ב אב התשפ"א / 21.07.2021 17:57

התפשטות הקורונה בישראל: שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע היום (רביעי) בתדרוך לתקשורת, כי בשבוע הבא ייפרשו עמדות לבדיקות קורונה מהירות וכי תהיה אפשרות לרכוש ערכות לבדיקה עצמית.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

“המעבר לבדיקות מהירות יאפשר לנו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה”, אמר השר. “עובדים על זה שמערך הבדיקות לילדי בתי הספר יהיה על חשבון המדינה. כבר בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקות מהירות ויהיה ניתן לרכוש בבתי המרקחת בדיקות עצמיות”.

השר אמר בפתח דבריו:  “כמו בכל העולם, גם בישראל אנחנו מתמודדים עם עלייה משמעותית בתחלואה בעקבות זן הדלתא. זה זן מדבק ומסוכן יותר. אנחנו צפויים לראות עלייה בנתוני ההדבקה בשבועות הקרובים, ולצערי גם במספר החולים קשה”.

השר שקיבל את המשרד עם פחות מ-10 חולים ביום, התייצב ביום בו אותרו כבר כמעט 1500 חולים – ותקף את הממשלה הקודמת: “בניגוד לקודמינו, שיקול אחד ויחיד מוביל אותנו בניהול המשבר – בריאות הציבור. אנו פועלים בשיקול דעת. אצלנו אף שיקול זר, שיקולים פוליטיים ואישיים, לא נכנסים למשבר הזה. זהו זה. נגמר.

“אצלנו”, אמר, “אין הנחתות על המשק בלי שיח אמיתי עם השטח. האסטרטגיה שלנו – חיים לצד הקורונה. המדיניות שאני מוביל מסתכלת קדימה. כל ההמלצות והצעדים שאנו נוקטים מכוונים לכך. צעדים שנוכל לחיות אתם לאורך זמן”.

עם זאת, הוא ציין, “כדי שלא ניגרר להגבלות קשות, יש כמה עקרונות שיש להקפיד עליהם: חיסונים – נכון שזן הדלתא עמיד יותר בפני החיסון, אך הוא יעיל בפני הדבקה ומניעת מחלה קשה. אני קורא לכל מי שעוד לא התחסן מגיל 12 ומעלה, לצאת ולעשות זאת. רוב החולים הקשים ושכבות הגיל הצעירות הגיעו למצב הזה מפני שאינם מחוסנים”.

על הבידודים אמר: “אנו מגבירים את האכיפה. לא יהיה שוטר בפתח הבית של כל מי שצריך בידוד. האחריות האישית פה כפולה ומכפולת. מי שחייב בידוד נשאר בבית. נקודה. היום גם נכנס לתוקף ‘התו השמח’. מי שמגיע למסיבה חתונה או אירוע דומה מחויב להציג תעודת מתחסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית”.

הוא הדגיש: “מי שמזלזל ולא עוטה מסכה במקום סגור, מי שחלילה מפר בידוד לא פוגע במשרד הבריאות או בממשלה – אלא בחיים של הסובבים אותו ובפרנסה של השכנים שלו או בשגרת החיים בישראל. מקפידים על ההנחיות עכשיו – כדי למנוע מגבלות קשות אחר כך. אנחנו מבינים שהקורונה לא תחלוף בקרוב מהעולם. אחרי הדלתא, ייתכן ויצוץ וריאנט אחר – ולכן האסטרטגיה שלנו ברורה: חיים לצד הקורונה”

על הפרצה בנתב”ג, כאשר רבים מהחוזרים ארצה שבים ממדינות ‘אדומות’ באמצעות קונקשן במדינה ירוקה – שוב בחר השר לגלגל אחריות לעבר הממשלה הקודמת, שנחלה הצלחה בבלימת הנגיף: “בממשלה הקודמת לא היתה שום אכיפה. אדם יכול היה לקנות כרטיס לרוסיה ולטוס בלי שום בדיקה ופיקוח, ובלי שיגידו לו אתה לא יכול לנוסע. היום אזרחים לא יכולים לנסוע למדינות אסורות. על אנשים שמגיעים ממדינה ירוקה אך הגיעו ממדינה אדומה – המשרד לביטחון פנים החל באכיפת העניין הזה. אנחנו מודעים לעניין הזה וגם את הסדק הזה נסגור. אם מישהו מנסה להתחכם ולעבוד עלינו, הוא עובד רק על עצמו”.

השר הוסיף: “נכון שרוב ההדבקה בפנים הארץ, אך התחלואה מחו”ל משמעותית מאוד. כל אדם שנכנס עובר בדיקה, ובימים האחרונים גילינו 150-100 מאומתים חדשים ליום. אלו אנשים שהיו אמורים להגיע מארץ היעד עם בדיקה שלילית, ועלינו עליהם כאן. היו אנשים שהגיעו והיו עם בדיקה שלילית, אך לאחר כמה ימים הבדיקה הייתה חיובית. אין לנו כוונה לסגור את נתב”ג. חשוב שטיסות ימשיכו, אך בזהירות”.

בנימין נתניהו אמר היום: “הממשלה הנוכחית קיבלה מידינו את המדינה במצב הטוב ביותר בעולם. המדינה הראשונה בעולם שיצאה מהקורונה. בתוך שבועות הממשלה הספיקה להחזיר את הקורונה לישראל. הם לא מצליחים לקבל החלטות ולא מסוגלים לשמור על ההצלחה שהבאנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות