אחרי ש’תיחמן’ את המזכירה: דוד ביטן הושעה מניהול המליאה • צפו

אחרי החשיפה ב'כאן חדשות': יו"ר הכנסת מיקי לוי יביא את מקרה הטעיית מזכירת הכנסת על ידי שלושה ח"כים לוועדת האתיקה, שתבחן את התנהלותם • "נעשה כאן מעשה חמור, לא נעבור עליו לסדר היום"
חרדים 10
י"ב אב התשפ"א / 21.07.2021 01:10

יו״ר הכנסת מיקי לוי השעה את סגנו, חבר הכנסת דוד ביטן  מניהול ישיבות המליאה.

זאת בעקבות בתיעוד שפורסם ב’כאן חדשות’, שהציג כיצד חברי כנסת מהאופוזיציה הטעו את מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורביץ, בעת הצבעה על הקמת ועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית.

יו”ר הכנסת מתכוון גם להביא את המקרה לבחינת ועדת האתיקה – שאמורה לקום בימים הקרובים, כדי שתדון בהתנהלות של חברי הכנסת דוד ביטן, בצלאל סמוטריץ’ ויואב קיש.

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, פנייה נוספת שיעשה היו”ר היא ליועץ המשפטי של הכנסת, שיבחן את ההתרחשות.

חבר הכנסת לוי אמר בשיחות סגורות: “נעשה כאן מעשה חמור מאוד, לא נעבור עליו לסדר היום”.

וזה דבר המעשה: בסוף השבוע האחרון נרשם באופוזיציה שיתוף פעולה מפתיע. גוש הימין הצביע בעד ההצעה של הרשימה המשותפת, להקמת ועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית.

חבר הכנסת איתמר בן גביר ניסה להתחמק מההצבעה – ולמרות שבסוף הצביע בעד, כפי שהוחלט מראש, חברי הכנסת סמוטריץ׳, ביטן וקיש הטעו את מזכירת הכנסת  – וטענו שכלל לא הצביע, כשהכל הוקלט ותועד במצלמות הכנסת.

מלר-הורביץ טענה בתוקף כי הצבעתו של בן גביר לא התקבלה והוא בעצם נרשם כמי שאינו נוכח.

לעומתה טען דוד ביטן, שניהל את הישיבה וזיהה את הצבעתו של בן גביר בעד, כי הוא נכח באולם והצביע בעד החוק. אלא שאז נזעק יו”ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’, שהחליט להתערב.

כך בוצעה התרמית. וידאו: כאן חדשות

הוא פנה אל ביטן וביקש ממנו להגיד שבן גביר לא היה בהצבעה, כדי למנוע ממנו את המבוכה: “יותר טוב לי שתגיד שהוא לא היה”.

ביטן נענה לבקשת סמוטריץ’.

כך מטעמי נוחות, שלושה חברי כנסת התגייסו כדי להטעות את מזכירת הכנסת.

ביטן וקיש שהתעקשו קודם שבן גביר הצביע והיו מוכנים לשנות את מה שעיניהם ראו, וסמוטריץ’ – שביקש מיו”ר הישיבה לשנות את מה שראה. הכול כדי למנוע מבוכה מחבר הכנסת בן גביר ולהסתיר את הצבעתו בעד יוזמת המשותפת להקמת ועדת חקירה למשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות