מקפיא? בנט נכנע לאמריקנים ומונע את התכנסות מועצת התכנון ביו”ש

המשמעות: הקפאה מוחלטת של בנייה עתידית ביהודה ושומרון, שכן כל עוד המועצה לא מתכנסת - לא ניתן לאשר תוכניות חדשות • וראשי מועצת יש"ע? הם שותקים • לשכת בנט: "אין כל לחץ אמריקני"
חרדים 10
י"א אב התשפ"א / 20.07.2021 19:32

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ עוצרים את התכנסות מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון, שהייתה אמורה להתכנס לפני למעלה מחודש – וזאת בשל דרישה שהועברה לבנט מוושינגטון. כך חשף הערב (שלישי) מתי טוכפלד ב’ישראל היום’.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

משמעות ההחלטה: הקפאה מוחלטת של בנייה עתידית ביהודה ושומרון, מאחר שכל עוד המועצה אינה מתכנסת לא ניתן לאשר תוכניות חדשות.

על פי הנוהל, המועצה העליונה לתכנון ולבנייה ביו”ש אמורה להתכנס כל שלושה חודשים על מנת לאשר תוכניות חדשות, פיתוח תשתיות ומבני ציבור בישובים.

מועד ההתכנסות התקופתי של המועצה היה אמור להיקבע כבר לפני למעלה מחודש, אולם ההתכנסות נדחתה על ידי שר הביטחון – שסירב לכנסה עד לכינונה של ממשלה חדשה.

כעת, משכוננה ממשלה חדשה, ציפו ביהודה ושומרון כי המועצה תתכנס. אלא שהפעם – בשל הוראה של בנט, המונע את ההתכנסות, על פי גורמים בהתיישבות, בשל הוראה שקיבל מהממשל האמריקני.

לפי הדיווח, גורמים בהתיישבות מביעים תסכול לא רק מעצירת התכנון, מה שיביא לעצירת הבניה בהמשך, אלא גם לנוכח שתיקתם של מי שאמורים היו להרעיש בקולי קולות נגד ההקפאה: ראשי מועצת יש”ע.

לדבריהם, מרגע שהחליט יו”ר מועצת יש”ע, דוד לחיאני, להצטרף למפלגת תקווה חדשה, אין לו יכולת אמיתית לבקר את הממשלה.

במידה שהמועצה לא תתכנס בקרוב, מתכוונים גורמים ביישובים לצאת למחאה של ממש נגד הממשלה.

מלשכת בנט נמסר: “אין כל לחץ אמריקני. המועצה לא התכנסה מאז שנכנס ג’ו ביידן לתפקידו, וזה כולל גם את התקופה שבה הייתה הממשלה הקודמת בתפקידה. יש רצון מאז נכנס הממשל החדש בארה”ב לגבש נוהל בנושא ולאחר שיגובש תחזור המועצה לפעילות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות