“פוגעניים” I יאיר נתניהו מתנצל: הפעם בפני 75 בוגרי ‘קרן וקסנר’

אחרי תביעת לשון הרע שהגישו נגדו 75 בוגרי 'קרן וקסנר', הצדדים הגיעו להסכמה: יאיר נתניהו ימחק את הציוצים שכתב בטוויטר ויפרסם הבהרה • "לאחר שבדקתי את עצמי, אני סבור כי אמירותיי היו לא נכונות, לא ראויות ואני מוצא לנכון להתנצל עליהן"
אבי כץ
י"א אב התשפ"א / 20.07.2021 19:11

בית משפט השלום בהרצליה אישר היום (שלישי) הסכמה שהושגה בין יאיר נתניהו לבין בוגרי ‘קרן וקסנר’, במסגרת הסכם גישור שקיבל תוקף של פסק דין.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בהחלטה נכתב: “בית המשפט מברך את הצדדים על שהגיעו להסכמה בתיק זה. ניתן בזאת תוקף של פסק דין להסדר הגישור שנחתם בין הצדדים”.

ההסכמות הושגו לאחר ש-75 מבוגרי אוניברסיטת הרווארד במלגת ‘קרן וקסנר’ הגישו תביעה על סך מיליון שקלים נגד יאיר נתניהו, בגין הוצאת לשון הרע בציוצים שפרסם ברשתות החברתיות.

בתביעה נטען, כי דבריו של יאיר נתניהו הם “ארסיים, שקריים וחסרי כל בסיס” – שהובילו לפגיעה בשמם הטוב, באמינותם ובמעמדם המקצועי של התובעים.

על פי ההסכמות, יאיר נתניהו ימחק שלושה ציוצים מחשבון הטוויטר שלו נגד בוגרי הקרן.

בנוסף להסרת הציוצים, יאיר נתניהו יפרסם הבהרה בחשבון בטוויטר שלו – בנוסח הבא: “במהלך החודשים מרץ-יוני 2020 פרסמתי ברשתות החברתיות פרסומים פוגעניים כלפי בוגרי קרן וקסנר. לאחר שבדקתי את עצמי, אני סבור כי אמירותיי בפרסומים אלה לא היו נכונות, לא ראויות ואני מוצא לנכון להתנצל עליהן.

“אני הסרתי פרסומים אלה וקורא גם לאחרים שלא לפרסם דברים דומים ולהסיר כל העתק של פרסום שלי”.

מטעם התובעים נמסר: “יאיר נתניהו במשך תקופה פירסם והפיץ שקרים חמורים במהותם, קיצוניים בלשונם, והטיל רפש בעשייתו של כל אחת ואחד מבוגרי התוכנית. מדובר בבכירים בשירות הציבורי שיצאו ללמוד במוסד אקדמי מהטובים בעולם במטרה לחזור ולשרת את הציבור.

“דברי הדיבה שפורסמו על ידי יאיר נתניהו גרמו לנזק ממשי. ידע כל מי שמפרסם דברי שקר והסתה כלפי משרת ציבור שהוא צפוי להיתבע לדין – יהא זה אדם או ארגון – ויבחן את דבריו בטרם פרסום ולא אחרי הגשת כתב תביעה. לא נהסס להגיש תביעות נוספות כלפי כל מי שימשיך להפיץ אודותינו שקרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות