הח”כ מש”ס לנשיא היהודי: תתעלם מדברי ליברמן על נסיעת החסידים

בעקבות דברי ליברמן נגד טיסות לאומן לראש השנה, ח"כ משה ארבל שיגר מכתב לנשיא אוקראינה: "הוא מונע מאינטרסים צרים ולכן נוקט עמדות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות" • ישראל ביתנו בתגובה: "משרד הבריאות האוקראיני פרסם כי שיא התפשטות הנגיף יגיע בסוף הקיץ"
חרדים 10
י"א אב התשפ"א / 20.07.2021 01:52

הקרב על אומן: ח”כ משה ארבל מש”ס שיגר היום (שני)  מכתב לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ובו ביקש ממנו להתעלם מההתבטאויות של שר האוצר אביגדור ליברמן על נסיעת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בישיבת הממשלה הבוקר, אמר ליברמן לשרים:  “שמעתי שיש עוד פעם כוונה להוציא  טיסות לאומן. צריך לתת על זה את הדעת”. שר הבריאות ניצן הורוביץ הצטרף אליו ואמר: “שר האוצר צודק בעניין זה”.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, ארבל כתב לנשיא היהודי: “אני חושש כי השר מונע מאינטרסים צרים ועסקים אישיים ולכן נוקט עמדות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות, וקורא לכם להתעלם מעמדתו ולבחון את הדברים בפרספקטיבה של זמן”.

ארבל ציין עוד,  כי זוהי ממשלת מיעוט שלא זכתה לאמון של רוב חברי הכנסת ולכן הוא מקווה כי היא לא תשרוד לאורך זמן: “היחסים הדיפלומטיים הטובים בין המדינות כפי שהיו בעבר יימשכו אף בעתיד עם פירוק הממשלה הרעה הזו”.

ארבל לגלג במכתב את ליברמן: “בישיבת הממשלה התבטא שר האוצר הישראלי כנגד נסיעת יהודים וישראלים לתפילה בעיר אומן באוקראינה בראש השנה, שיחול בשבוע של החמישי בספטמבר הקרוב. זאת כאשר, עוד באותו יום בו הוא התבטא, נמל התעופה בתל אביב הוציא למעלה מ-30 אלף נוסעים למדינות שונות.

“כחבר כנסת הנמנה על המיעוט החרדי והדתי בישראל, שזכויותיו נפגעות ונרמסות פעם אחר פעם ממדיניות הממשלה, אי אפשר שלא לדאוג מהגישה הזו המבקשת לפגוע בחופש הדת ואף לפגוע ביחסים החמים וההדוקים בין המדינות”.

ח”כ ארבל קרא לנשיא האוקראיני לעשות כל שניתן למען חופש הדת ומתן אפשרות לעלייה לקברו רבי נחמן באומן בראש השנה, למחוסנים ומחלימים, “כפי שנהוג עד עתה ולא לפגוע באינטרס הלאומי של אוקראינה ובזכות לחופש הדת של מאמינים רבים”.

מדוברות מפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: “רק היום משרד הבריאות האוקראיני פרסם הודעה רשמית עם התחזית העדכנית שלו להתפשטות הקורונה, ושיקף כי שיא ההתפשטות של נגיף הדלתא יגיע בסוף הקיץ, מכאן שכל אחד יסיק את המסקנות שמתאימות לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות