“בנט פגע ביחסים עם ירדן וטורקיה”: הפרשן מוחמד מג’דלה על הר הבית

העיתונאי מוחמד מג'אדלה שוחח עם בן כספית ואריה אלדד על הסערה שהתחוללה סביב הצהרתו של בנט על חופש הפולחן ליהודים בהר הבית: "אמירה חריגה, אני לא זוכר אף ראש ממשלה אומר דבר כזה" • ולמה סביב ההודעה של רע"ם היו "ויכוחים קשים ומחלוקות"?
חרדים 10
י' אב התשפ"א / 19.07.2021 20:09

העיתונאי מוחמד מג’אדלה, פרשן חדשות 12 למגזר הערבי ומנהל חדשות ברדיו א-נאס, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הסערה שהתחוללה אתמול בהר הבית והתייחס להצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט על  חופש הפולחן ליהודים בהר.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

“אמירה חריגה, אני לא זוכר אף ראש ממשלה אומר דבר כזה”, אמר מג’אדלה – והסביר: “צריך להבין למה האירוע חריג, גם מבחינת רע”מ וגם מבחינת חברי הכנסת של מרצ שהצטרפו ובראשם השר עיסאווי פריג’.

“שני דברים שלא קרו לפני – זה לא המספרים, אלא התפילות ושירת התקווה ברחבות מסגד אל אקצא. הפעם לא רק שהמשטרה לא עצרה, היא אפשרה את זה ואפילו סיפקה הגנה ושמרה על מי שעשה את הדברים האלה. הדבר השני הוא האמירה החריגה של ראש הממשלה נפתלי בנט שצריך לשמור על פולחן הדת של היהודים ברחבות מסגד אל אקצא. אלה אירועים חריגים שאני לא זוכר ראש ממשלה בישראל שאמר את הדבר הזה”.

הוא חשף מה התרחש בתנועה האיסלמית ורע”מ: “היו הרבה דברים מאחורי הקלעים, צריך להבין שההודעה שיצאה – יצאה בניגוד לדעתו של מנסור עבאס. ברע”מ יש שני זרמים, התנועה האסלאמית המסורתית והצד הפרגמטי. הם מדרו את מנסור ואנשיו מעריכת ההודעה. מי שכתב זה ההנהגה של התנועה האסלאמית והיא הוסיפה את השם רע”מ.

“לרוב ראינו באירועים כאלה הודעה בנושאים דתיים, לאומיים, ברע”מ נותנים לתנועה האסלאמית להוציא הודעה בשם התנועה האסלאמית”.

“הפעם הוציאו בשם התנועה ובשם רע”מ והבהירו למנסור עבאס שלא יסכימו לשום התקפלות או יישור קו כי המסר מופנה לעולם הערבי, לא מעניין אותם מה חושבים בזירה הפוליטית הישראלית. לקח להודעה יותר מ-7-6 שעות לצאת, ויכוחים קשים ומחלוקות. ההודעה והתגובה מבחינת רע”מ גם חריפה וחריגה, לא כי יש חידוש בעמדה, הרי זו העמדה המסורתית”.

כשנשאל האם הוא חושב שבנט הבין שהוא הלך רחוק מדי – ענה מג’אדלה: “מבחינת הקואליציה שלו ולא רק, גם מבחינת הירדנים והטורקים שרוצים לפתוח דף חדש עם ישראל. הירדנים התחילו. ממש אחרי שעה מהאירוע הוציאו הודעת גינוי, הטורקים התקשרו לאנשי תקשורת בחברה הערבית, משרד החוץ התעניין להבין האם ההודעה יצאה בשמו ובלשונו של בנט או שזה פייק ניוז. הבינו בסביבת ראש הממשלה שהאירוע יתפתח לאירוע אחר לגמרי, לכן ראינו את ההודעה שיצאה בערבית מהדובר של ראש הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות