בן אנד ג’ריס: חרם, לא נמכור גלידה ביו”ש • לפיד: לא נשתוק להם

חברת הגלידות האמריקנית הפופולרית דרשה מהזכיין הישראלי להפסיק למכור את מוצריה בהתנחלויות - אבל הזכיין סירב • שר החוץ יאיר לפיד: "הם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה" • שקד: "נסתדר בלעדיכם" • נתניהו: "כעת אנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות"
חרדים 10
י' אב התשפ"א / 19.07.2021 19:55

חברת הגלידות Ben & Jerry’s הודיעה היום (שני) כי החליטה להפסיק למכור את מוצריה ביהודה ושומרון.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

“אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו ב’שטחים הפלסטינים הכבושים’ לא עולה בקנה אחד עם ערכי החברה”, נמסר בהודעה מטעם החברה.

בחברת הגלידות העולמית הוסיפו,  כי ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות מצד לקוחות ושותפים עסקיים.

בעקבות ההחלטה,  החברה תפסיק את ההסכם עם היצרן הישראלי שמסתיים בשנה הבאה. החברה הוסיפה כי תנסה להגיע להסכם כדי למכור את מוצריה בישראל ללא הפצתם להתנחלויות.

בחברת ‘בן אנד ג’ריס ישראל’ מתנערים מהחרם: ”בן אנד ג’ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בשטחי יהודה ושומרון. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים – לא לאפשר להחרים את ישראל – זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר, הבעלים של בן אנד גריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באיזור הדרום”.

בהמשך, פרסמו תגובה נוספת: “אנו ממשיכים למכור בכל רחבי ישראל! לא מקבלים את הדרישה של יונילבר ובן אנד גריס העולמית – ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון בעוד שנה וחצי. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ. המאבק הוא כנגד ההחלטה של בן אנד גריס העולמית והבעלים שלהם התאגיד יונילבר”.

מיוניליוור ישראל נמסר: “אנו מודעים להחלטת בן אנד ג’ריס ומבקשים להבהיר:  ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג’ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג’ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ.

“החברה מעסיקה כ-2000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ”.

חברת הגלידות האמריקנית Ben & Jerry’s נוסדה בשנת 1978 בידי בן כהן וג’רי גרינפלד, שני יהודים.

החברה נמצאת כיום בבעלות התאגיד הבינלאומי יוניליוור. בישראל מיוצרות גלידות בן אנד ג’ריס במפעל באזור תעשייה באר טוביה.

בנימין נתניהו אמר בתגובה לחרם של בן אנד ג’ריז על יהודה ושומרון: ”עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות”.

שר החוץ יאיר לפיד הגיב כי יפעל נגד החברה: ”ההחלטה של בן אנד ג’ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם”.

הוא הוסיף: ”ליותר משלושים מדינות בארה”ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג’ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה”.

שרת הפנים איילת שקד הגיבה לחרם בחשבון הטוויטר שלה: ”והגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו. נסתדר בלעדיכם”.

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב: ”בן אנד ג׳ריז לא תחסר לישראל. ישראל תחסר לבן אנד ג׳ריז”.

בתנועת ‘אם תרצו’ הגיבו: “מי שמוכן לוותר על חבלי ארץ לגיטימיים כדי לרצות כמה אניטשימים מוזמן לעזוב את הארץ. מי שלא רוצה את ישראל אינו רצוי פה. עם ישראל אינו פרייאר וישיב מנה אחת אפיים (של גלידה) לכל מבקשי רעתנו. דין אריאל כדין תל אביב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות