‘הווריאנט האנטישמי’: המאייר עמוס בידרמן מרתיח את הגולשים ברשת

בקריקטורה שפרסם עמוס בידרמן הבוקר ב'הארץ' נראים אלפי חרדים מצטופפים בכותל המערבי בתשעה באב • אשת התקשורת יערה זרד: "חשבתם שהקריקטורה של בידרמן בהארץ תעסוק בעומס בנתבג? תחשבו שוב. מה יהיה עם שנאת היהדות הזו?"
אבי כץ
י' אב התשפ"א / 19.07.2021 12:14

עמוס בידרמן, הקריקטוריסט של עיתון ‘הארץ’ שוב מעורר סערה:  הבוקר (שני) הוא התייחס בקריקטורה שפרסם להתפרצות הקורונה, אך מזווית חרדית – למרות שבציבור החרדי התחלואה שואפת לאפס.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בקריקטורה נראים אלפי איש עומדים צפופים בכותל המערבי, כששוטרים שניצבים מלמעלה מנהלים דו שיח: “זה בסדר שהם צפופים ככה?”, שואל אחד. השני משיב לו: “הם קיבלו תו שמח לתשעה באב”.

אהרן דב הלפרין, עורך עיתון כפר חב”ד, הגיב: “5 עובדות על קורונה והסתה: 1. אין בכלל תחלואה במגזר החרדי 2. התחלואה גואה בערים ‘חילוניות’ 3. הצפיפות היום-יומית בנתב”ג – מחדל ענק 4. בידרמן מ’הארץ’ אינו מתבלבל מעובדות 5. כך מהנדסים תודעה והסתה נגד הציבור החרדי”. 

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “עוד קריקטורת שנאה שקרית מבית היוצר של מחנה השמאל, שהקים ממשלה שהעומד בראשה ושותפיו לא מפסיקים להטיף למבקריהם על שנאת חינם. תמונה אחת שמלמדת מה שווה ההטפה הצבועה הזו שמשכתבת את ההיסטוריה, מהנדסת את התודעה, ונועדה להשתיק ביקורת ולמנוע ויכוח לגיטימי”.

 

אריה ארליך מעיתון משפחה צייץ: “כמו תועמלנים אנטישמים בשנות השלושים, בידרמן תמיד ימצא את היהודים שמתפללים כאשמים. גם כשאחוז התחלואה החרדי אפסי, גם כשנתב”ג ואולמות סגורים מפוצצים, גם כשאין שום קשר קלוש בגל הזה בין חרדים וקורונה (והחרדים לא משיבים באותה מטבע ומטיחים באחרים את האמת). בידרמן הוא קרירטורה של עצמו”.

מני אסייג, תסריטאי, סאטיריקן ופובליציסט: “שוב אני מזהה תהליכים. אין כמעט חרדים מאומתים בגל הנוכחי אבל בידרמן מהארץ שכבר הודה באנטישמיותו, יטפטף למוחותינו שהחרדים מפיצי המחלות אחראים על גל התחלואה. מה הכי מצער? שדווקא בו בחר עמית סגל לאייר את כריכת ספרו. עצוב ומקומם!!!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות