1679 יהודים עלו להר הבית בט’ באב, שיקלי שר – ורע”מ שיגרה איומים

התנועה האסלאמית ורע"מ איימו אחרי פרסום תיעוד של ח"כ שיקלי שר את התקווה: "לא נקבל תפילות ושירת התקווה ברחבות המסגד שבבעלות איסלאמית מלאה. התנועה וכלל בני עמנו בתחומי הקו הירוק יעמדו כקו הגנה" • גם בעולם המוסלמי מגנים את תפילות היהודים בהר הבית בתשעה באב
חיים טוויל
ט' אב התשפ"א / 18.07.2021 16:49

1,679 מבקרים יהודים עלו לאורך הבוקר (ראשון) להר הבית ובהם חברי הכנסת עמיחי שיקלי, שרן השכל, ויום טוב כלפון – ועוררו את זעמן של התנועה האסלאמית ורע”מ, כמו גם גינויים מהעולם הערבי.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בהודעת גינוי חריפה של סיעת רע”ם, השותפה בקואליציה של נפתלי בנט – הודעה בה מופיעים גם איומים – נאמר כי מסגד אל-אקצא הוא זכות בלעדית למוסלמים ואין לאף אחד אחר שום זכות עליו.

ההודעה הגיעה לאחר פרסום תיעוד של חבר הכנסת עמיחי שיקלי שר את המנון “התקווה” בהר הבית, לצד חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם.

בהודעה (בתרגום של סולימאן מסוואדה מ’כאן חדשות’) נכתב: “התנועה האיסלאמית ורע”מ מזהירים מפני כניסתם של מספר רב של מתנחלים, פלישתם ופגיעתם בקדושתו של מסגד אל-אקצא.

“התנועה האיסלאמית ורע”מ מטילים על מדינת ישראל את האחריות להשלכות החמורות ולהפרות אלו והמשכן, מה שעלול להוביל בסופו של דבר לדרדור המצב בירושלים ובאזור כולו.”

עוד מזהירים ברע”מ ובתנועה האיסלאמית: “לא נקבל תפילות ושירת התקווה ברחבות המסגד שבבעלות איסלאמית מלאה בכל ה-144 דונמים שלו”.

בהמשך הודעת הגינוי נאמר: “התנועה האיסלאמית ורע”מ מדגישים כי התנועה וכלל בני עמנו בתחומי הקו הירוק יעמדו כקו הגנה מול ניסיונתיהם של הקיצוניים לכפות מציאות חדשה בשטח (אפרופו תפילות יהודים) או כל חלוקה זמנית או מקומית בתוך מסגד אל-אקצא”.

עוד נכתב: “התנועה האיסלאמית מברכת על מאמציהם של חברי הכנסת של רע”מ שהמשיכו במאמציהם ללחוץ על הממשלה לעצור את הפלישות הללו ולפנות את כל המתנחלים הפולשים ממסגד אל-אקצא, ולהזהיר מפני השלכות הפלישות הללו”.

בכירים ברע”מ תקפו את חברי הכנסת מימינה שעלו להר הבית ואמרו: ”מי בקואליציה שמאפשר כניסת חברי כנסת מסיעתו לרחבות מסגד אל אקצא כדי לקבל נקודות זכות בציבור שלו, שלא יצפה מאיתנו להתחשבות והבנה”.

גם חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת תקף: “‘ממשלת השינוי’ נכנעה לימין הקיצוני בכל דבר, כולל כיבוש ירושלים, קריאת ‘מוות לערבים’ והפגנות בעד ‘בנייה מחדש של בית המקדש”’.

טיב גם רמז להתפרעויות שעשויות להתרחש כתוצאה מתפילות היהודים בהר הבית: ”זו הפרה של הסטטוס קוו ההיסטורי. הם אחראים באופן מלא לכל מה שעלול לקרות היום”.

נפתלי בנט מיהר להרגיע ואמר: “חופש הפולחן בהר הבית יישמר באופן מלא גם למוסלמים”.

עליית היהודים להר גררה גם גינויים ברחבי העולם הערבי. משרד החוץ הירדני העביר מברק מחאה רשמי לישראל על האירועים היום בהר הבית.

דובר משרד החוץ אומר כי ההתנהגות של ישראל באל-אקצא מהווה הפרה של הסטטוס קוו ושל ההתחויביות של ישראל, וכי על ישראל להפסיק את הפרובוקציות ולכבד את קדושת המקום ואת ריבונות הווקף הירדני.

משרד החוץ הטורקי גינה אף הוא את העלייה להר הבית: “אנו מגנים את העובדה כי כוחות הביטחון הישראלים שוב התירו ‘לקבוצות יהודיות גזעניות’ לפשוט על מסגד אל-אקצא, תוך שהם תוקפים אזרחים פלסטינים המתפללים באזור ועוצרים אזרחים פלסטינים, כולל ילדים ונשים, מה שמוביל לתמונות שפוגעות בכבוד האדם. המשך פרובוקציות כאלה הוא מסוכן ביותר. אנו חוזרים על קריאתנו לממשלת ישראל לסיים את המעשים והמתקפות הפרובוקטיביות הללו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות