בממשלה נערכים לעוד סגר • פרופ’ אש מאשר: ‘ייתכן סגר בחגים”

מנכ"ל משרד הבריאות מאשר: "ייתכן סגר בחגים. המסכות יישארו איתנו שנה לפחות" • הפרשן אטילה שומפלבי: "גורמים בכירים אמרו לי שלא תהיה ברירה אלא סגר. המועד הטוב ביותר, מבחינת הממשלה, תקופת החגים" • נפתלי בנט לבעלי האולמות: "גם במצב הכי גרוע - החתונות תתקיימנה"
חרדים 10
ז' אב התשפ"א / 15.07.2021 21:14

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש הזהיר הערב (חמישי), בריאיון שהעניק למאיר מרציאנו בחדשות 13, מפני אפשרות של סגר בשבועות הקרובים נוכח העלייה בתחלואה בקורונה – והעריך כי ייתכן שיוטל סגר גם במהלך חגי תשרי.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

“אני חושב שיכול להיות שנגיע למצב שנגיד צריך סגר, מזה אני חושש, שנגיע למצב שנצטרך להגיד את זה”, אמר אש. “האם זה עלול להגיע בקרוב? תראה, בקרוב זה לא מחר בבוקר ולא בשבוע הקרוב, אבל המצב הזה יכול להגיע בעוד כמה שבועות”.

בהמשך, הזהיר אש: “ייתכן סגר בחגים”.

אש ציין גם כי הוא צופה ש”הקורונה תישאר איתנו לנצח, כמו השפעת. היא לא תיעלם ונצטרך לחיות איתה לנצח”.

הוא הוסיף: “היה נכון להוריד בעיניי את המסכות והיה נכון להחזיר. המסכות יישארו להרבה זמן. אני לא רוצה לדבר מעבר לשנה, אבל אני חושב שלשנה הן כן יישארו. החורף לפנינו, תהיה עלייה בתחלואה הכוללת בחורף. כך השימוש בהן יעזור לנו גם בדברים אחרים. עד האביב הבא אני מעריך שנצטרך להשתמש במסכות”.

לעומת זאת, נפתלי בנט אמר היום לבעלי אולמות אירועים בפגישה שקיים במשרדו: “גם במצב הכי גרוע, בשיא הקורונה – החתונות תתקיימנה”.

הקלטה בה נשמע בנט אומר את הדברים שודרה ב’כאן חדשות’.

הפרשן אטילה שומפלבי מאתר ynet צייץ היום:

1. קחו את השרשור הבא בקור רוח. הוא מבוסס על מידע, לא על הערכה, אבל אהיה זהיר:

א. בממשלה מתחילים להיערך לסגר נוסף. כן, כולם אומרים ש”זה הפתרון האחרון” וכו’, אבל בפורומים סגורים כבר מעריכים כי יהיה סגר בחגים, בחודש ספטמבר. ב. למה לא לפני? מכמה סיבות: הערכות. משק. כלכלה. החיים עצמם.

2. בגדול, בממשלה רוצים להגיע לסגר בצורה יותר מסודרת, עם בדיקות נרחבות, טיפול במשק וכו’. אז למה לא סוגרים את נתב”ג? שאלה טובה. עקרונית, לא רוצים לפגוע בחיים, בחתונות, בנסיעות. נשמע מוזר? אכן מוזר, אבל זו המציאות.

בשבוע הבא, צפוי התו הירוק לשוב לחיינו. זו ההערכה בקבינט קורונה.

3. והנה עוד דבר מטריד: לנוכח הנתונים החדשים של הנדבקים (50 אחוזים מחוסנים), יש מי שמדבר כבר על קריסת החיסונים. כן, האמירה הזו קרובה, אולי אפילו מאוד. ומרגע שתהיה הכרזה כזו – הדהירה לסגר תפתח באופן רשמי. מחכים לעוד נתונים, גם מפה וגם מחו”ל, אבל זו המגמה. זה הכיוון.

4. גורמים בכירים אמרו לי היום כי ברור כרגע שלא ניתן למנוע את התפשטות ההדבקה של וריאנט דלתא, ולא תהיה ברירה אלא ללכת לסגר. המועד הטוב ביותר, מבחינת הממשלה: תקופת החגים. ילדים והורים ממילא בבית. אז הכונו לחגים בלי משפחה, כי סגר משמעותו ריחוק חברתי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל שקר והונאה. אין תחלואה
    19/07/2021 19:25
    אסתר
  1. יש סדר עולמי חדש

  2. האשמה של האמריקאיים (לא הסינים) בגלל ההסתרה ב- 2019
    20/07/2021 00:32
    רש
  3. המקור מעבדה אבל לא בווהאן אלא המעבדה הצבאית פורט דטריק במרילנד בארה”ב. המעבדה במרילנד נסגרה ע”י ה- CDC בפתאומיות ביולי 2019 בגלל בעיות בטיחותיות הקשורות לשימוש בחומר מסוכן לאדם ולחי (select agent) בעת ניסויים על פרימאטים במעבדה. באותו הזמן, ביולי 2019, היו התפרצויות של מחלות נשימתיות שנבעו מוירוס “לא ידוע” בשתי בתי אבות בצפון וירג’יניה (לא במרחק רב מהמעבדה במרילנד), ובמקביל באותו הקיץ החלה להתפשט ברחבי ארה”ב מחלת ריאות “מסתורית” אשר טענו שהסיבה נובעת משימוש בסיגריות אלקטרוניות. דבר מעניין בנושא מחלת הסיגריות האלקטרוניות שעלה לכותרות בקיץ-סתיו 2019 היא שהמחלה “נעלמה” בפתאומיות כלא הייתה בהתחלת 2020, כאשר החלו לאבחן קוביד19 בארה”ב, למרות שעד היום ממשיכים לעשן אותו סוג של סיגריות אלקטרויות ברחבי ארה”ב. באוקטובר 2019 התקיימו המשחקים הצבאיים העולמיים בווהאן בסין, בהשתתפות אטלתים צבאיים מכל העולם, כולל ארה”ב. במשלחת של ארה”ב היו 5 ספורטאיים אשר חלו כאשר הגיעו לווהאן, ולא יכלו להשתתף, כאשר נטען שהם חלו במלריה, למרות שבסין ובפרט בווהאן לא היה אף מקרה של מלריה כמה עשורים טובים. דבר מעניין נוסף, התברר שחברת מודרנה ביקשה את האישור לייצור חיסוני mRNA נגד וירוס קורונה, כבר בהתחלת דצמבר 2019, לפני שבכלל ידעו על המגפה בסין!
    כל הדברים שציינתי מראים בצורה מפורשת את המקור האמיתי של הנגיף.