נגד החוק: למה מונעים גישה של מתפללות לרחבת הכותל הדרומי?

ח"כ אבי מעוז פנה ל‏מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי, בעקבות מניעת כניסה של מתפללות לכותל הדרומי, בידי מאבטחים: "מקרה זה אינו בודד, והוא חוזר על עצמו כל יום בימים האחרונים"
אריה ריבקינד
ו' אב התשפ"א / 15.07.2021 20:39

יו”ר מפלגת נעם, ח”כ אבי מעוז, פנה היום (חמישי) להרצל בן ארי, ‏מנכ”ל החברה לפיתוח הרובע היהודי, בעקבות מניעת כניסה של מתפללות לכותל הדרומי, בידי מאבטחי הקרן למורשת הכותל.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

‏ח”כ מעוז‏ כתב במכתבו: “בימים האחרונים קבוצת נערות אשר בקשו להתפלל ברחבה הדרומית של הכותל המערבי ביום שלישי השבוע, ד’ באב, פנו אלי ‏בבקשה לסייע להן, כיוון שהמאבטחים במקום, מנעו מהן את הגישה לרחבה הדרומית של הכותל. ‏

“למותר לציין כי הכותל המערבי הוא מקום קדוש וחלים עליו כל חוקי המקומות הקדושים”.

בהמשך נכתב, כי מניעת הגישה הינה עבירה על חוק המקומות הקדושים:  “‏כידוע מניעת גישה ממתפללים או ממתפללות למקום הקדוש הינה עבירה על החוק. ‏

“מבדיקה מהירה שערכתי עולה, כי מקרה זה אינו בודד, והוא חוזר על עצמו כל יום בימים האחרונים. פעם ‏בתואנה שנערים או נערות מתחת לגיל 18 חייבים לבוא בליווי מבוגר, ופעם בתואנה שיש שינוי בחוק ואסור ‏להציב מחיצה במקום, ועוד כהנה וכהנה טיעונים המנוגדים לחוק באופן מובהק”.

ח”כ מעוז דורש ממנכ”ל החברה לפיתוח הרובע היהודי לפעול מיד להפסקת מניעת הגישה –  “‏במיוחד בימים אלו, ימי בין המיצרים, כאשר עם ישראל לאלפיו מגיע להתפלל בכותל המערבי, אבקשך לפעול ‏לאלתר על מנת שמקרים אלו ייעצרו באופן מיידי ולא תימנע זכות התפילה במקום לקהל המתפללים המגיע ‏מידי יום לשפוך שיח לפני ריבונו של עולם שיגאלנו מהרה”.

העתק מהמכתב נשלח גם ל‏הרב שמואל רבינוביץ’ – הרב הממונה על המקומות הקדושים והכותל המערבי, היועמ”ש מנדלבליט, וניצב דורון תוג’רמן מפקד מחוז ירושלים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות