“הקואליציה דורסנית כלפי החרדים, ואני לא מוכנה להיות שותפה לזה”

חרדים 10
|
ו' אב התשפ"א / 15.07.2021 19:08
ח”כ אורית סטרוק מהציונות הדתית על הצבעתה נגד חוק הדיינים: “היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה פוגעניים מאוד ולא שגרתיים” • “הקואליציה ניצלה את כוחה הקטנטן כדי לייצר יחס מעוות מאוד, ולייצר לעצמה יתרון גדול בוועדות”

‘חוק הדיינים’ נפל הבוקר (חמישי) בקריאה שלישית, לאחר שיו”ר הכנסת מיקי לוי הצביע בטעות יחד עם האופוזיציה.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית, שהצביעה נגד החוק, שוחחה עם אלון גל וליאת רון ב-103fm – והסבירה מה עומד מאחורי החלטתה להצביע נגד חוק הדיינים, שמטרתו לשנות את יחסי הכוחות בוועדה לבחירת דייני בתי הדין הרבניים באופן שימנע את השליטה החרדית.

“כמובן שאשמח אם יהיו יותר דיינים בני הציונות הדתית, אבל הקואליציה ניסתה בחוק הזה למנוע לחלוטין את יכולת ההשפעה של הציבור החרדי לבחירת דיינים. הקואליציה הזאת מתחילה להתנהג באופן דורסני כלפי הציבור החרדי, ואני לא מוכנה להיות שותפה לזה”.

היא מתחה ביקורת קשה על התנהלות הקואליציה: “היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה בעייתיים, פוגעניים ולא שגרתיים. הקואליציה עיוותה את יחסי הכוחות האמיתיים שקיימים בין שני הצדדים. בדרך כלל בוועדות הכנסת היחס צריך להיות תואם את היחס המספרי במליאה עצמה, אבל הקואליציה ניצלה את כוחה הקטנטן כדי לייצר יחס מעוות מאוד, ולייצר לעצמה יתרון גדול בוועדות.

“זה דבר שהוא לא דמוקרטי, פוגע ביכולת שלנו כאופוזיציה לתפקד ופוגע בזכות הבוחרים”.