האם תמיד משכן הכנסת היה המקום הכי משעשע בארץ ופשוט לא ידענו?
בשבועות האחרונים מנגיש ‘ערוץ כנסת’ בכל הרשתות החברתיות – מטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם, ועד טיקטוק וטלגרם – סרטונים וסטוריז מרגעים מיוחדים במליאת הכנסת והוועדות, והתוצאה סוחפת.
רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?
פה תקבל מידע ברור: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?
זה לא רק עשרות אלפי העוקבים שהצטרפו בשבועות האחרונים לחשבונות שמפעיל הערוץ. גם חברי הכנסת עצמם הבחינו בכך ולא חדלים לשבח.
מי שעומד מאחורי המהפך הדיגיטלי הזה הוא מוישי ריינר, “בחור חסידי, בן 26, במקור מאשדוד, שכיום מתגורר בירושלים”.
איפה למדת?
בחיידר בעלזא. בישיבה למדתי בצרפת, בישיבת בית יוסף נובהרדוק, במשך 4 שנים.
איך מגיע בחור מחיידר בעלזא לעולם הדיגיטל?
מאז היותי קטן כבר קלטתי ניואנסים של אנשים, דווקא דברים קטנים שבן אדם רגיל לא מבחין בהם. איך בפועל הגעתי לשם? מפלטפורמת ה’טיקטוק’. זיהיתי את הפלטפורמה בתקופת הקורונה ופשוט התחלתי להעלות תכנים. ראיתי שהדבר תופס תאוצה. בתחילה עוד קיבלתי ד”שים מחברים שאני מכיר, ומהר מאוד אנשים ברחוב החמיאו לי על הסרטונים שאני מעלה. הרגשתי ששם המקום שאני צריך להתמקד בו. חצי שנה/שנה אחר כך ומצאתי את עצמי בערוץ כנסת.
איך באמת נוצר הקשר עם ערוץ כנסת?
יש מי שיגידו שהגעתי לשם דרך קשרים, אך כל מי שחושב כך טועה, כי בסופו של דבר בוחנים את התוצאה – ועובדה שהגענו אולי לשיא של כל הזמנים בפלטפורמות החברתיות, המחמאות של הח”כים מעל בימת המליאה, והמחמאה של ח”כ טיבי מעל בימת המליאה בתחילת השבוע – מעידים על השינוי האדיר.
רק נניח את זה כאן
ח"כ @Ahmad_tibi: אני רוצה לומר מילה טובה על ערוץ כנסת באינסטגרם. לאחרונה יש שיפור ומקצוענות שלא היתה בעבר
ח"כ מרגי: אני חושב שזה בכל הפלטפורמות
טיבי: גם בפייסבוק, גם בטוויטר
מרגי: הם כל כך טובים
טיבי: הם טובים! יש שיפור#תודה#לב pic.twitter.com/UMxGqegjH4— ערוץ כנסת (@KnessetT) July 5, 2021
בפועל איך באמת הגעתי לשם? ערוץ כנסת באינסטגרם פרסמו פוסט שמחפשים מישהו שחי את הפוליטיקה, מישהו שמתמחה ברשתות חברתיות. ראיתי שתוייגתי, הוזמנתי לראיון עבודה וכנראה שהתרשמו…
בשבועות האחרונים, באמת ערוץ כנסת, שהיה ערוץ מנומנם יחסית, חורך את הרשתות החברתיות. איך, בעצם, עשית את זה?
פשוט מאוד שיש לך צוות מאוחד ומרוענן בדיגיטל הכל עובד נפלא. צוות של מוכשרים/ות. יש מנהל דיגיטל, קריאייטיב, גרפיקאי/ת שנותנים את הנשמה בשעות לא שעות.
ועדיין, איך לוקחים ערוץ שהיה מנומנם ברשתות ומקימים אותו לתחיה?
חשוב מאוד לפנות לקהל הצעיר. הקהל הצעיר זה הרכש הכי נכון, את הקהל הזה אי אפשר להביא מהטלוויזיה אלא מהמדיה החברתית, ולשם אנחנו מכוונים וכרגע הם משתפים פעולה מעל המצופה. וכנראה שהצוות בדיגיטל יודעים היטב לזהות מה התוכן שצעירים רוצים לצפות.
אבל עדיין מישהו אמור לספק את אותו תוכן. זה לא תוכן שאתה ממציא…
אנחנו יושבים על המליאה, על הוועדות ומנסים לקלוט ניואנסים מעניינים או דברים שלא רואים כל יום, כמו הטיקטוק של העט עם ליברמן, הבדיחות של ביטן וכו’, והופכים את זה ללימונדה עם אלמנטים, אפקטים וסאונדים נכונים.
בנוסף אנחנו לוקחים את הפוליטיקה למקום מרענן יותר, סטוריז על בסיס יומיומי. אחד מהם זה לזהות סאונד של ח”כ, או שאלות כמו מי אבטח את יהודה גליק בעת ניסיון התנקשותו כשיצא מביתו וכו’.
לוקחים את הפוליטיקה והופכים אותה למשהו משעשע. למשהו מאתגר”.
בעצם אתם אוספים את כל הרגעים הקומיים, מביכים ומרגשים בכנסת, וכאלה יש הרבה… רק שעד היום אף אחד לא חשב לעשות עם זה משהו.
זה קל לומר שאף אחד לא חשב. חייבים מוח…