ישראל איכלר ברח הביתה ו’הדיל’ של החרדים עם ‘המשותפת’ קרס

כל חלקי האופוזיציה סגרו 'דיל': הליכוד והחרדים יתמכו בהצעה של עודה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על 'מחדלי המשטרה מול ארגוני הפשיעה בחברה הערבית', והמשותפת תתמוך ב'חוק הדיינים' • אלא שבעת ההצבעה התברר: אייכלר נעדר • ומי בסוף הפיל את ההצעה? מרצ ורע"ם
אריה ריבקינד
ו' אב התשפ"א / 15.07.2021 01:08

מליאת הכנסת דחתה אמש (רביעי) הצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על ‘מחדלי המשטרה מול ארגוני הפשיעה בחברה הערבית’, אותה הגיש יו”ר הרשימה המשותפת, איימן עודה.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, הליכוד והחרדים סגרו ‘דיל’ עם הרשימה המשותפת, לפיה תהיה התייצבות מלאה של ח”כי האופוזיציה בהצבעה על ועדת החקירה, בעוד ‘המשותפת’ התחייבה להתגייס להצבעה עם הליכוד והחרדים על ‘חוק הדיינים’.

ההצעה נפלה ברוב של 54-57, לאחר שסיעת רע”ם הצביעה נגד בהתאם למשמעת הקואליציונית.

אחרי שההצעה נפלה חברי המשותפת התנפלו על אנשי רע”מ, בהם היו”ר מנסור עבאס, ונגד ח”כי מרצ, על שהצביעו נגד ההצעה.

שכן, אם רע”ם או ח”כי מרצ היו תומכים בהצעה – היא הייתה עוברת.

גם בזירה החרדית היה מי שהבריז: בעת ההצבעה התברר כי ח”כ ישראל אייכלר נעדר – ואריה דרעי ומשה גפני יצאו מדעתם, אולם כל החיפושים אחריו לא העלו דבר.

חבר הכנסת אחמד טיבי זעם: “גם אנחנו יודעים לעשות תרגילים”.

מקורבים לאייכלר תירצו: “הוא היה צריך לצאת דחוף הביתה. ראה שבין כה אין סיכוי, כי הפער היה של 3 ח”כים – אז הוא יצא”.

אימן עודה הגיב אחרי ההצבעה: “ההצעה לוועדת חקירה נפלה על 4 קולות. 4 קולות של חברי כנסת ממרצ ורע”מ שהיו יכולים להביא לצדק היסטורי”.

חבר הכנסת עופר כסיף מ’המשותפת’ אמר: “‏עצוב לי מאד שאנשים בהם ראיתי שותפים למאבקים לא מעטים, הם שהפילו הצבעה על ועדה לחקירת האלימות והפשיעה בחברה הערבית. רע”ם ומרצ, אתם מזדנבים אחרי בנט וסער. עליכם לעשות חשבון נפש”.

ח”כ עאידה תומא סלימאן צייצה: “הלילה הפילה ‘ממשלת השינוי’ דרישה לוועדת חקירה פרלמנטרית במחדלי המשטרה במאבק בפשיעה באוכלוסיה הערבית. הח”כים הערבים בקואליציה הוכיחו שהרגשת השייכות לממשלה יותר חזקה משייכותם לעמם וכאבו. הח”כים ממרץ הוכיחו שחיי הממשלה הזו חשובים עבורם מחיי האזרחים הערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות