עוד מפלה לקואליציה: ה’בוס’ עבאס לא הסכים שחוק הקנאביס יעלה להצבעה

ההצבעה על הצעת החוק של ח"כ שרן השכל לאי הפללת צרכני הקנאביס נדחתה, מאחר שהקואליציה לא הצליחה לגבש רוב • סיעת רע"ם הודיעה שלא תתמוך משום ששימוש בקנאביס מנוגד להלכות האסלאם - ועבאס ביקש לדחות כדי לנסות להגיע להבנות
אריה ריבקינד
ה' אב התשפ"א / 14.07.2021 20:30

ההצבעה על הצעת החוק שיזמה ח”כ שרן השכל מתקווה חדשה לאי הפללה של משתמשי קנאביס נדחתה בשבועיים, בעקבות בקשתו של יו”ר רע”ם, ח”כ מנסור עבאס.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

ההתנגדות של רע”ם לחוק היא משום שזהו “עניין דתי”.

ח”כ עבאס עלה לדוכן  לנמק מדוע הוא מתנגד להצעת החוק – וביקש דחייה של ההצבעה: “החוק הזה הוא חוק שמנוגד לערכי הדת ונחשב לסם מבחינתנו, אך מצד שני אנחנו רוצים לבחון את ההשלכות וההיבטים של החוק הזה על החברה עצמה – ולכן ביקשתי מידידתי ח”כ השכל זמן כדי שנוכל לנסות ולהגיע להסכמה. עקרונית אנחנו נגד שימוש בקנאביס. כך היה וגם יהיה. לכן אני פונה לחברי בקואליציה בוא ניתן לעצמנו הזדמנות”.

הח”כים מהאופוזיציה צעקו לעברו בתגובה: “מנסור, אתה ראש הממשלה האמיתי. כל הכבוד לך”.

השכל הגיבה לאחר הדחייה: “המאמצים להעברת הצעת החוק לאי הפללת צרכני קנאביס נמשכים. בניגוד לאופוזיציה, שהוכיחה היום פעם נוספת כי היא מונעת משיקולים ציניים ולא מתוך מחוייבות לטובת האזרחים, אנחנו בקואליציה נחושים להגיע להסכמות ונעשה זאת בשבועיים הקרובים”.

מיקי זוהר לגלג, תוך שהוא רומז כי עבאס הוא ראש הממשלה האמיתי: “צריך להתנחם בכך שיש לנו ראש ממשלה עם אמונה דתית חזקה, עם דרך אידיאולוגית ברורה והוא אפילו ד״ר, לרפואת שיניים”.

איש התקשורת גיא לרר צייץ: “אני רוצה להודות לרה״מ עבאס שהסכים לתת לנו חלון הזדמנויות של שבועיים על מנת לשכנע אותו להעביר את חוק אי ההפללה”.

קודם לכן כתב: “כבוד גם לשר המשפטים גדעון סער שרע״מ קינחו עם ההסכמים הקואליציוניים שלו את האף. הפכת ממורד בנתניהו לשטיח של עבאס. ברכות”.

החוק מבקש לקבוע בחוק שישראלי מעל גיל 18 לא יישא באחריות פלילית על החזקה או שימוש בקנאביס שלא במקום ציבורי.

הצעת החוק הגדירה את הכמות לשימוש עצמי כ-15 זרעים או 50 גרם, ובנוסף קבעה כי מי שהורשע בהחזקת קנאביס לשימוש עצמי יוכל להגיש בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לבטל את הרישום הפלילי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות