מיקי לוי: ח”כים חולי קורונה לא יוכלו להצביע • ח”כ חולה: תנו פתרון

אריה ריבקינד
|
ה' אב התשפ"א / 14.07.2021 19:20
יו”ר הכנסת קיבל את ההחלטה בתום התייעצות עם הגורמים המקצועיים בכנסת ובמשרד הבריאות • הקואליציה נמנעה מלהעלות את הצעת חוק יסוד הממשלה, כי לא הותר לח”כ ולדימיר בליאק מיש עתיד להגיע

יו״ר הכנסת מיקי לוי החליט הערב (רביעי) כי לא יאפשר בשלב זה הגעת חברי כנסת חולי קורונה למשכן – גם לא לצורך הצבעה.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לוי הודיע: “בתום התייעצות שקיימתי עם כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בכנסת ובכלל זה הייעוץ המשפטי, מזכירות הכנסת, קצין הכנסת וכן עם גורמי מקצוע במשרד הבריאות החלטתי כי לא לאפשר בשלב זה הגעה של חברי כנסת חולי קורונה למשכן – גם לא לצורך הצבעה”.

הוא הבהיר: “זכות ההצבעה היא יסוד חשוב בהליך התנהלותו של נציג ציבור. מולו עומדת בתק׳ הקורונה החובה שלנו ככנסת לשמור על בריאות הציבור ונבחריו. במאזן שבין שני העקרונות החשובים הללו ונוכח נתוני המציאות התקנוניים והממשיים הקיימים, לצערי אין יכולת לאפשר היום לח״כ חולה קורונה להצביע ולממש את זכותו.

“בכוונתי לפעול ולנסות למצוא במידת האפשר פתרונות בעתיד שייאפשרו הגעה של חבר כנסת לבוא ולהצביע”.

הקואליציה נמנעה היום מלהעלות את הצעת חוק יסוד הממשלה, מאחר שלא הותר לח”כ ולדימיר בליאק מיש עתיד להגיע למליאה עקב היותו חולה קורונה.

בליאק כתב היום: “לצערי, הבוקר קיבלתי תוצאה חיובית לבדיקת הקורונה שעשיתי אתמול. כפי שעדכנתי בזמן אמת, עם הופעת התסמינים הראשוניים ביום שני, מיד הכנסתי את עצמי לבידוד. כתמיד, אני פועל על פי הנחיות משרד הבריאות וקצין הכנסת”.

בהמשך כתב: “לא סביר למנוע מחבר הכנסת להצביע במליאה, גם אם הוא מאומת קורונה. חד וחלק.

“לעולם לא אעבור על ההנחיות, אך אני מצפה ממשרד הבריאות להציע פתרון סביר שיאפשר לי לממש את זכותי הדמוקרטית”.