הרב של חב”ד נגד נציג שס: ‘התפרץ ופער פיו, התנהגותו שערורייתית’

אחרי שראש העיר ראשל"צ הדיח את חבר המועצה אריה כהן מש"ס מתפקידיו, מפרסם רב קהילת חב"ד בעיר מכתב בו הוא תוקף את התנהלותו של הנציג החרדי, מבקש להרגיע את הרוחות בקהילה, וקורא להקים 'ועד הנהלה' לגני הילדים והחיידר • 'חרדים 10' המכתב המלא
אריה ריבקינד
ה' אב התשפ"א / 14.07.2021 18:12

אחרי שאתמול שיגר רז קינסטליך, ראש העיר ראשל”צ, מכתב לחבר מועצת העיר מטעם סיעת ש”ס הרב אריה כהן, בו הדיח אותו מכל תפקידיו בעירייה – תוקף היום (רביעי) רבה של קהילת חב”ד בעיר, הגאון רבי מרדכי צבי דוברבסקי, את הנציג החרדי.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

במכתב ששיגר הבוקר הרב דוברבסקי לאנשי קהילת חב”ד בעיר, הוא לא חסך ביקורת מהתנהלות חבר המועצה שהתפרץ לאסיפה שהתקיימה באולם מועצת העיר.

“הוא התפרץ לתוך אסיפה סגורה ופער פיו נגדי, נגד השלוחים ונציגי ההורים. התנהגותו היתה שערורייתית וראוייה למחאה. הדרך האלימה וההרסנית שלו פעלה את ההיפך הגמור”, כתב הרב.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שני התפרץ חבר המועצה מטעם ש”ס, הרב אריה כהן, לפגישה שקיים ראש העיר עם קבוצת הורים מחסידי חב”ד, בהשתתפות הרב  דוברבסקי, והרב אלי קריצבסקי מרשת גני חב”ד, במהלכה האזין ראש העיר למצוקת ההורים וביקש לסייע להם לפתוח גן חב”ד בפיקוח העירייה או משרד החינוך.

חבר המועצה אריה כהן עומד לצד מנהלי הגן הקיים, ובעקבות כך התפתחו באולם המליאה חילופי האשמות קשים בינו  ובין ההורים המתלוננים, שהגיעו לטונים צורמים.

קבוצת ההורים, העמוסה בטענות נגד הנהלת הגנים והחיידר של חב”ד בעיר, מבקשת לפתוח גנים מפוקחים על ידי העירייה. מאחר והגנים כעת הינם במסגרת ‘החינוך העצמאי’, בקשתם זוכה לאוזן קשבת מצד ראש העיר והעירייה.

דרישת קבוצת ההורים כעת היא להכפיף את הגנים והחיידר להנהלת ‘רשת גני חב”ד’, ולהקים גם ‘ועד הנהלה’. רק במקרה כזה,  הם אומרים, יוותרו על דרישתם לפתוח גן חב”ד נוסף על זה הקיים.

בעקבות המשבר שצף ועלה על פני השטח, ושיאו היה באירוע באולם מועצת העיר, שיגר הבוקר רב קהילת חב”ד מכתב לבני הקהילה, בנסיון להרגיע את הרוחות. .

במכתב קורא הרב דוברבסקי לצדדים שלא לנקוט במהלכים בלתי אחראיים, וקורא להקמת ‘הנהלה מסודרת’.

“כבר 25 שנה שהרב בנימין והגב’ בת שבע זילברשטרום מנהלים את הת”ת והגנים במסירות, וזאת הזדמנות להביע הערכה על פועלם”, כותב הרב דוברברבסקי. “עם זאת, כבר שנים פונים אלי הורים בדרישה להקים ‘ועד הנהלה’ למוסדות.”

הרב ממשיך ומציין, כי בימים אלו כבר “עמלים על הקמת הנהלה מסודרת למוסד בכדי למנוע הקמת הקמת גנים נוספים. אין מקום לשליחת הודעות ווצאפ וכתבי פלסתר וקיום הפגנות נגד המוסדות”.

לצפיה במכתב המלא – לחצו על התמונה:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה : הכרת הטוב
    16/07/2021 16:05
    יעקב
  1. שלום לרב של חב״ד
    אני מחזק את ידיך ואת רוחך ואת מחשבותיך.
    כמו שזכו אבותי להיות תלמידי חכמים בזכות שליחי הרבי במרוקו
    כך גם בפתח תקווה יזכו עוד הרבה בזכותך ובזכות השליחות ומסירות הנפש שלך למען ילדי ישראל ותורת ישראל.
    וגם הרב פרץ יודע את פועלם הגדול של שליחי חבד במרוקו מזה שנים רבות וגם בארץ ישראל
    והוא צריך להכיר לך תודה ולמפעל הטוב שלך
    חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת כי עמך ה׳ אלוהיך
    שבת שלום
    אהבת חינם בכל מקום בעזרת ה׳