בנט בא להפיל את הפיצוי לנפגעי אסון מירון. ח”כים צעקו: ‘לך!’

הצעת חוק הסיוע לנפגעי 'אסון מירון' הופלה על ידי הקואליציה ברוב של 59 נגד 55 • בנט יצא מחדרו במיוחד בכדי להצביע נגד • באופוזיציה צעקו לו: "אתה בושה, לך!"• יעקב ליצמן: "אלה שהשתמשו בשכול ובכאב, התגלו כעת כנמושות. גיליתם פרצופכם השפל" • ח"כ מעוז: "גם חמלה אין לכם?"
אריה ריבקינד
ה' אב התשפ"א / 14.07.2021 16:43

הצעת החוק לפיצוי נפגעי ‘אסון מירון’ של חבר הכנסת יעקב אשר נדחתה אחר הצהרים (רביעי), כאשר 55 מחברי הכנסת תמכו בחוק, בעוד 59 התנגדו לו. נפתלי בנט יצא במיוחד מחדרו והגיע למליאה כדי להצביע נגד החוק.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

ח”כים מהאופוזיציה  צעקו לעברו: “אתה בושה”, ו”לך”.

ח”כ יעקב אשר, שהציג את החוק, תקף במליאה את  התנהלות הממשלה: “סחרתם בדמם של ההרוגים. המשפחות לא רוצות רק צדק, הן גם צריכות סיוע”.

ח״כ יעקב ליצמן הגיב על הפלת החוק: “אני בוש ונכלם נוכח התנהגות הקואליציה והצבעתה נגד הצעת החוק לפיצוי משפחות נפגעי האסון במירון, שיזם חברי ח״כ יעקב אשר.

“אלה שרדפו את הנציגות החרדית במסווה של דאגה לנפגעי האסון, נלחמו היום נגד החוק לפיצויי משפחות ההרוגים. אלה שהשתמשו בשכול ובכאב המשפחות היקרות, בכדי להעליל נגד הציבור החרדי, התגלו כעת כנמושות, העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס”.

ליצמן הוסיף: “ממשלת הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-סער, אין לכם זכות יותר לדבר בשמם ובכאבם של הרוגי האסון הנורא. גיליתם פרצופכם השפל ואנו נזכיר לכם זאת.

“אני משבח את חבריי באופוזיציה שגירשנו את בנט מהמליאה, כשטרח להגיע במיוחד כדי להצביע נגד החוק שבא להיטיב עם משפחות האסון במירון”.

הליכוד הגיב על החלטת הקואליציה לבלום את הפיצוי לנפגעי אסון מירון: “50 מיליארד לרע”מ – יש. פיצויים לנפגעי אסון מירון – אין. ממשלת ההונאה ממשיכה לשבור שיאי עליבות”.

ח”כ אבי מעוז, יו”ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, הגיב על הצבעת בנט והקואליציה נגד חוק הסיוע לנפגעי מירון: “ראינו כבר שממשלת מדינת כל אזרחיה פוגעת בשבת, ראינו אותה פוגעת בגיור, ראינו אותה פוגעת במשפחה, ראינו אותה פוגעת בזהות היהודית של המדינה, אבל גם חמלה אין להם? גם בסיוע ליתומים הם פוגעים? הממשלה הזו צריכה ליפול ומהר.”

האופוזיציה מגרשת את בנט. וידאו: ערוץ כנסת

לפי הצעת החוק הוצע לקבוע מתווה סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון, אשר יבוצע לפי תכנית שיכין שר האוצר באמצעות הקמת ועדה אשר תגבש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע, בין היתר לפי מידת הפגיעה, מספר הנפגעים במשפחה הנפגעת ומקורות הכנסתה, לרבות זכאות לקבלת תשלומים בשל האסון.

בחוק הוצע שהוועדה תהיה בת 11 חברים וחבריה יהיו שופט בדימוס, נציג שר המשפטים, נציג שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, נציג המוסד לביטוח לאומי, נציג שר האוצר, נציג שר הבריאות, נציג השר לביטחון פנים, נציג השר לשירותי דת, נציג ראש הממשלה ושני נציגי ציבור.

כמו כן, הוצע שהוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר תוך 45 ימים מיום תחילתו של החוק, ושר האוצר יגיש את תכנית הסיוע לאישור ועדת הכספים של הכנסת בתוך 45 ימים ממועד קבלת המלצות הוועדה”.

השר במשרד האוצר חמד עמאר השיב להצעה: “ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעה בחודש ובהיעדר עמדה מגובשת עמדת הממשלה להתנגד. הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת, ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה. לכן נדרשת עבודת עומק על מנת לאפיין ולתחום את האוכלוסייה שנפגעה. בכדי לגבש מענה מותאם תוך בחינת ההשלכות התקציביות, מוצע כי משרד האוצר יבצע עבודת מטה ויגבש מתווה ייעודי.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממשלה "של כולם".
    14/07/2021 18:31
    אפרת
  1. איש צר ואויב.