“לתת זמן היערכות”: השר ליברמן דחה ‘גזירת המעונות’ בחודשיים

על רקע המתקפות נגד 'גזירת מעונות היום': שר האוצר החליט, יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, לדחות את המהלך מספטמבר לתחילת נובמבר • ליברמן דוחה את הניסיונות לשנות ההחלה ומבהיר: "המהלך ייושם במלואו" • ח"כ ליצמן: "אל תפלו לספין הזה. זהו צעד אכזרי ומרושע"
אריה ריבקינד
ה' אב התשפ"א / 14.07.2021 12:43

‘גזרת המעונות’ של שר האוצר אביגדור ליברמן תידחה לחודש נובמבר ולא תכנס לתוקף בתחילת שנת הלימודים בחודש ספטמבר.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בהודעה של שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי הוסבר, כי בצעד משותף החליטו שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה להעניק חודשיים נוספים להיערכות של מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן, להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום.

“ההחלטה שעניינה עידוד תעסוקה ומתן סבסוד בשכר הלימוד למעונות היום למשפחה ששני בני הזוג עובדים או רוכשים הכשרה מקצועית ו/או השכלה גבוהה לשם תעסוקה תיושם במלואה ותיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021”, נאמר בהודעה.

ח״כ יעקב ליצמן הגיב: “ההחלטה של ליברמן וברביבאי לדחות את הקיצוץ הנפשע בסבסוד מעונות היום לאברכים, אינה הופכת אותה למוצדקת. אל תפלו לספין הזה. זהו צעד אכזרי ומרושע, שמטרתו לפגוע ולמוטט את המשפחות החרדיות ולומדי התורה.

“הממשלה הרפורמית של בנט-ליברמן-לפיד מתאכזרת לחרדים ופוגעת במסורת ישראל”.

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ בתגובה להחלטה: “טוב עשו שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה, שהחליטו להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והכי חשוב – המשפחות, להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום. מציע שכמו חוק האזרחות ההחלטה הזו תוארך בעוד חודשיים לפחות 18 פעם”.

חבר הכנסת משה גפני הגיב הלילה ליוזמה שנחשפה ב’כאן חדשות’, לפיה אברכי הציונות הדתית יוחרגו מ’גזרת המעונות’ של שר האוצר, וימשיכו לקבל סבסוד למעונות היום.

בריאיון ליעקב אייכלר בתוכנית ‘כאן הלילה’ ברשת ב – אמר גפני: “אנחנו במדינה שבה אפשר להכות בחרדים כמה שרוצים, נגד החוק, נגד הדין נגד המשפט”.

גפני הוסיף: “השקט המוחלט הזה, השקט מצד בנט, השקט מצד איילת שקד, השקט מצד מתן כהנא שהם מובילים את הממשלה הזאת. רוצים לעודד נשים חרדיות לצאת לעבוד, והן יוצאות. אז למה עכשיו רוצים לפגוע בהן? רק שנאה לציבור החרדי. שלא תהיה טעות”.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשבוע הודיע השר אביגדור ליברמן,  כי החל משנת הלימודים תשפ”ב – אברכי כוללים שאינם עובדים, לא יהיו זכאים יותר לסבסוד מעונות יום מפוקחים לגילאי 3-0.

לפי ההנחיה של ליברמן, רק הורה לומד שמוכוון לשוק התעסוקה יוכל לקבל סבסוד למעונות יום – תנאי המחריג את לומדי הישיבות שעד עתה נהנו מהסבסוד.

תנאי נוסף לקבלת הסבסוד הוא ששני בני הזוג מחויבים לעבוד בחצי משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. עד עכשיו רק האם הייתה מחויבת לעבוד בחצי משרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות