בסירת מנוע: 4 איראנים מואשמים שניסו לחטוף עיתונאית אמריקנית לאירן

ארבעת הנאשמים: סוכני מודיעין של איראן • לפי כתב האישום, הם תכננו לחטוף אותה מביתה בברוקלין ולהבריח אותה לוונצואלה באמצעות סירת מנוע – ומשם לאיראן
חרדים 10
ה' אב התשפ"א / 14.07.2021 09:09

ארבעה איראנים הואשמו הלילה (רביעי) בבית משפט פדרלי בניו יורק, כי ניסו לחטוף את העיתונאית האמריקנית מאסי אלינג’אד – מהגרת מאיראן המתגוררת בברוקלין, ולהעבירה לאיראן.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

על פי כתב האישום שהגיש משרד המשפטים בארה”ב, הארבעה – קצין מודיעין אירני ו-3 אנשי מודיעין נוספים – בחנו דרכים כיצד לחטוף את העיתונאית מביתה שבברוקלין ולהבריח אותה לוונצואלה בסירת מנוע מהירה.

ויליאם סוויני, ראש מטה ה-FBI בניו יורק, אמר: “ארבעת חברי הקבוצה, הנתמכת על ידי המשטר באיראן, קשרה קשר לחטוף כאן עיתונאית אמריקנית על אדמתנו ולחטוף אותה בכוח לאיראן. זה לא יקרה במשמרת שלנו”.

שמה של העיתונאית אותה ניסו לחטוף לא הוזכר בכתב האישום, אך אלינג’אד, הידועה כמבקרת של המשטר הרודני, אישרה בשיחה עם הניו יורק טיימס, כי היא היתה היעד לחטיפה.

“שיש מזימה נגדי”, סיפרה אליג’אד. “אמרתי שאלה לא בדיוק חדשות, אני מקבלת איומי מוות מדי יום”.

היא  סיפרה כי כבר לפני  כשמונה חודשים ה-FBI הזהיר אותה שיש מזימה נגדה. היא סיפרה עוד,  כי בשלב מסוים ביקשו ממנה סוכני הבולשת האמריקנית לפרסם ממקום מבטחים סרטון בשידור ישיר דרך האינסטגרם, כדי לראות אם האיראנים שתכננו לחטוף אותה מסוגלים לעלות על עקבותיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות